حماس: خروج امریکا از افغانستان زمینه خروج از منطقه است

به نقل از میدل ایست مانیتور، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در نخستین اجلاس جنبش سازندگی ملی الجزایر که در حمایت از تلاش‌ها برای مقابله با نفوذ رژیم صهیونیستی در قاره آفریقا برگزار شده بود، با اشاره به خروج امریکا از افغانستان، آن را پیش‌زمینه خروج این کشور از منطقه دانست.

هنیه اظهارداشت: سه متغیر مهم و استراتژیک وجود دارد که منطقه در حال عبور از آن است. نخستین مورد نبرد شمشیر قدس، دوم خروج امریکا از افغانستان و سومین متغیر شکست تئوری ساختن نظام جدید منطقه‌ای و ائتلافی که اسرائیل بخشی از استراتژی نظامی و امنیتی آن است.

به گزارش «میدل ایست مانیتور» هنیه همچنین تاکید کرد: خروج امریکا از افغانستان پیش زمینه خروج آن از منطقه است و بیانگر ضعف هم‌پیمان استراتژیک و اشغالگر می‌باشد.

«سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین پیش از این در واکنش به خروج آخرین سرباز امریکایی در توییترش نوشت که اراده مردمی قدرتمندتر از هرگونه اشغالگری است.

وی با اشاره به شکست امریکا در افغانستان اظهارداشت: خروج کامل نظامیان امریکایی لحظه تاریخی و پیروزی بزرگ مردم افغانستان و طالبان به‌شمار می‌رود.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a989b
دکمه بازگشت به بالا