حمله انتحاری بر یک کلیسا در اندونیزیا چندین زخمی برجای گذاشت

فردی انتحاری خودش را در میان انبوهی از اشتراک کنندگان مراسمی مذهبی در اندونیزیا منفجر نمود و دست کم ۱۴ نفر را زخمی کرد. به گفته پولیس انفجار بیرون کلیسای جامع کاتولیک روم در جزیره سولاوسی رخ داده است.

خبرگزاری سریع؛ کابل: یک ویدیو که به خبرگزاری اسوشیتدپرس رسیده، قطعات بدن انسان و یک موترسایکل در حال سوختن را در نزدیکی محل انفجار نشان می دهد.

انفجار دقیقا در دروازه ورودی کلیسای جامع قلب مقدس عیسی در ماکاسار، مرکز ولایت سولاوسی جنوبی رخ داده است.

ویهلموس تاولک، یک راهب کاتولیک، که مراسم “یکشنبه نخل” را پیش می برد، به خبرنگران گفت که انفجار حوالی ساعت ۱۰:۳۰ به وقت محلی زمانی رخ داد که مراسم عبادت تازه تمام شده بود. وی افزود صدای انفجار عبادت کنندگان را شوکه کرد.

تاولک افزود محافظان امنیتی کلیسا به دو موترسایکل سوار مشکوک شدند که قصد ورود داشتند. یکی از آنان وقتی توسط محافظان متوقف ساخته شد، خودش را منفجر نمود. این راهب گفت هیچ یک از عبادت کنندگان درون کلیسا در این انفجار زخمی نشده اند.

مردیسیام، رئیس پولیس سولاوسی جنوبی گفت که دست کم یک مهاجم کشته شده و چهار محافظ امنیتی و ۱۰ غیرنظامی زخمی شده اند. پولیس گفته زخمی شدگان از عبادت کنندگانی بودند که کلیسا را ترک می کردند.

آرگو یوونو، سخنگوی پولیس ملی در جاکارتا پایتخت اندونیزیا گفت که نیروها عملیات تجسسی را برای شناسایی دو فرد مهاجمی که مواد منفجره قوی را استفاده کرده اند، آغاز کرده است. به گفته وی تحقیقات روی این هم جریان دارد که آیا این افراد به تنهایی عمل کرده اند یا به گروه های تروریستی منطقه ای یا گروه اسلام گرای ممنوعه “جماعت اسلامیه” مرتبط اند.

اندونیزیا بزرگترین جماعت مسلمانان جهان را در نفوس مجموعی اش دارد و از زمان بمبگذاری در جزیره بالی در سال ۲۰۰۲ که دست کم ۲۰۲ تن را که اکثرا گردشگران خارجی بودند کشت، با تروریسم مبارزه می کند.

در سال های اخیر حملات بر خارجی ها عمدتاً كوچكتر شده و حملات بر دولت، پولیس و نیروهای ضدتروریسم و افرادی كه گروه های تندرو آنها را كافر می پندارند، کشنده تر شده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a135b
دکمه بازگشت به بالا