حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز؛ داعش مسئولیت گرفت

خبرگزاری سریع: رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که در حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شهر شیراز، دست‌کم ۱۵ نفر کشته و ۴۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری فارس گزارش داده که این حمله شام روز گذشته چهارم عقرب، رخ داده است که در آن ۱۵ نفر به شمول یک زن و دو کودک کشته شده‌اند.

براساس گزارش‌ها، همزمان با اذان مغرب «تعدادی تروریست مسلح» وارد حرم شاهچراغ شده و با سلاح کلاشینکوف به سوی زائران تیراندازی کرده‌اند.

رسانه‌های ایرانی در نخست گزارش دادند که سه مهاجم مسلح به این زیارتگاه حمله کرده‌اند، اما فرمانده پولیس ولایت فارس به صداوسیمای ایران گفته است که مهاجم این حمله یک نفر بوده که دستگیر شده و در حال بازجویی است.

در گزارش خبرگزاری تسنیم ایران آمده است که براساس بررسی‌های ابتدایی، عامل این رویداد «عنصر وهابی-تکفیری» است که با سوءاستفاده از ناامنی‌های اخیر، دست به این اقدام تروریستی زده است.

اعماق؛ سایت مربوط به گروه تروریستی داعش نیز با نشر بیانیه‌ای، مسئولیت این حمله مسلحانه بر حرم شاهچراغ در شهر شیراز ایران را بر عهده گرفته است.

این در حالی است که پیش‌تر ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه گفته بود که که گروه‌های تروریستی داعش و القاعده، در پی نفوذ به کشور‌های مشترک‌المنافع، ایجاد هسته‌های مخفی و تمرکز در مرزهای افغانستان هستند. پوتین در ادامه از خطر حمله گروهای تروریستی در کشورهای آسیای‌میانه هشدار داده بود.

دکمه بازگشت به بالا