دو تن سردسته تروریسم توسط قطعه خاص امنیت ملی به قتل رسید + ویدیو

خبرگزاری سریع، کابل: دفتر مطبوعاتی ریاست عمومی امنیت ملی با نشر اعلامیه‌ی از کشته شدن یکی از سر دسته‌های القاعده به شمول یک عضو برجسته گروه طالبان در ولسوالی گیان ولایت پکتیکا خبر داد.

طبق اعلامیه این ریاست، دولت بیگ تاجیکی مشهور به ابومحمد التاجیکی عضو برجسته القاعده در شبه قاره‌ی هند و حضرت علی مشهور به حمزه مهاجر باشنده وزیرستان از فرماندهان کلیدی گروه طالبان از پلان‌گزاران محوری حملات خونین اخیر بودند. بر بنیاد اعلامیه، این افراد اعضای ارتباطی میان شبکه القاعده و گروه تروریستی طالبان بوده که مسئولیت تجهیز و تمویل گروههای مذکور را به عهده داشتند.
ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید که این افراد وظیفه‌ی فراهم کردن سلاح‌های پیشرفته و تمرینات نظامی به گروه طالبان را در ولایت‌های غزنی، لوگر و زابل را به عهده داشتند و در صدد بودند تا این آموزش ها را در سائر پایگاههای طالبان گسترش دهند.
ریاست عمومی امنیت ملی ابتدا محل فعالیت آنان را در ولایت غزنی تثبیت نموده؛ سپس هنگامی که قصد رفتن به ولایت پکتیکا را داشتند در حالت فرار توسط قطعه خاص امنیت ملی به قتل رسیده اند.
این در حالیست که مطابق به توافقنامه دوحه، طالبان متعهد بودند با القاعده قطع ارتباط نموده اند، این سومین مورد عملیات است که از ارتباط تنگاتنگ طالبان و القاعده پرده می‌دارد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a141b
دکمه بازگشت به بالا