دو کارمند شرکت تولید برق چین به اثر حمله انتحاری در پاکستان کشته شد

سفارت چین در اسلام‌آباد در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمله حوالی نیمه‌شب گذشته به کاروان چینایی شرکت خصوصی تولید برق بندر قاسم دو تبعه چین کشته و یک تبعه این کشور زخمی و چندین فرد محلی نیز زخمی شده‌اند.

خبرگزاری سریع: سفارت و کنسولگری‌های چین در پاکستان این حمله تروریستی را به شدت محکوم کرده، عمیق‌ترین تسلیت‌ را به قربانیان بی‌گناه هر دو کشور و همدردی صمیمانه خود را با مجروحان و خانواده‌های آن‌ها ابراز می‌دارند و در تلاش است تا با همکاری طرف پاکستانی به سرعت پیامدهای این حادثه را مدیریت کنند.

سفارت چین از طرف پاکستانی خواست این حمله را به طور کامل بررسی کرده، عاملان آن را به شدت مجازات کند و همه اقدامات لازم را برای حفاظت از امنیت شهروندان، نهادها و پروژه‌های چینی در پاکستان روی دست گیرد.

گفتنی است که ارتش آزادیبخش بلوچ(بی‌ال‌ای) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و عامل انتحاری را «شاه فرهاد» با نام مستعار «آفتاب» معرفی کرده است.
پیش از این نیز حمله بر شهروندان چینایی در کشورهای افغانستان و پاکستان صورت گرفته بود، گفته می‌شود که هدف از این حملات جلوگیری از نفوذ چین بر پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی در منطقه است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2748b
دکمه بازگشت به بالا