دیدار خلیلزاد با معاون وزیر خارجه ترکیه در دوحه

خبرگزاری سریع، کابل: به نقل از خبرنامه وزارت خارجۀ ترکیه، سدات انال، معاون وزارت خارجۀ این کشور با زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا در امور صلح افغانستان دیدار کرده است.

وزارت خارجه‌ی ترکیه بامداد امروز (پنج‌شنبه، ۲۱ حوت) در خبرنامه‌ی نوشته است که این دیدار عصر دیروز در شهر دوحه، پایتخت کشور قطر صورت گرفته است. در این خبرنامه آمده است که تلاش‌های معطوف به روند صلح افغانستان محور گفت‌وگوی آقای خلیل‌زاد با معاون وزارت خارجۀ ترکیه بوده است.

بر اساس خبرنامۀ وزارت خارجۀ ترکیه، این دیدار همزمان با سفر وزیر خارجۀ ترکیه به قطر صورت گرفته است. این وزارت اما دربارۀ دیدار احتمالی آقای خلیل‌زاد با وزیر خارجۀ ترکیه چیزی نگفته است.

این همه در حالی است که روز گذشته سخنگوی وزارت توسعۀ ترکیه اعلام کرد که انقره در اواخر ماه مارچ میلادی یک نشست بزرگ بین‌المللی را در پیوند به صلح افغانستان میزبانی خواهد کرد.

ترکیه در حالی برای میزبانی از این نشست اعلام آماده‌گی کرده است که زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان به تازه‌گی طرح ایجاد حکومت انتقالی صلح را با دولت و سیاسیون کشور در میان گذاشته است.

این طرح قرار است در نشست ترکیه مورد بحث قرار بگیرد و در پیوند به آن فیصله‌ی صورت بگیرد. دولت افغانستان با این طرح مخالفت نشان داده، اما موضع طالبان در این پیوند تاکنون روشن نشده است.

دکمه بازگشت به بالا