رئیس الوزرا: نرخ‌ها را کنترول و متخلفین داد و ستد پول افغانی را سخت مجازات کنید

رئیس الوزرای امارت اسلامی به وزارت‌های دفاع، مالیه، بانک مرکزی، شهرداری کابل و قومندانی امنیه ولایت کابل دستور داده که نرخ‌ها را کنترول کرده و همه داد و ستد‌ها به افغانی انجام شوند.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ انعام الله سمنگانی معاون سخنگوی امارت اسلامی امروز پنجشنبه(25 قوس) در صفحه تویترش نگاشت:” جلسه مشترک ریاست الوزرا، وزارت‌های دفاع و مالیه، ‌‌د افغانستان بانک و شهرداری و قومندانی امنیه کابل در‌ وزارت داخله، فیصله کرده اند که همه داد ستد‌ها به افغانی انجام شوند”.

به گفته سمنگانی مطابق فیصله تازه، همه داد و ستد در‌افغانی، نرخ‌ها کنترل و کرای خانه و دکان در افغانی تادیه می‌شود و نیز جلوی قاچاق پول گرفته شده و متخلفین به شدت مجازات شوند.

این فیصله رئیس الوزرا با نهاد‌های مربوط درحالی صورت می‌گیرد که در جریان هفته جاری ارزش پول افغانی درمقابل دالر امریکایی افت بی پیشنه داشته اند.

با اقدامات جدی مقامات برای جلوگیری از کاهش ارزش پول افغانی دربرابر دالر، طی دو روز گذشته، بهای یک دالر امریکایی از 130 افغانی به 94 افغانی کاهش یافت است.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اقتصادی رییس الوزرا نا وقت روز سه شنبه هفته جاری در یک نشست خبری استفاده از اسعار خارجی را ممنوع اعلام کرد.

حنفی با بیان اینکه این تصمیم به منظور حفظ ثبات نرخ افغانی دربرابر دالر گرفته شده است تاکید کرد مردم باید در داد و ستدهای شان از پول افغانی استفاده کنند.

با اقدامات جدی مقامات ارشد امارت اسلامی، اتحادیه صرافان سرای شهزاده اعلام کرده که ارزش افغانی امروز پنجشنبه( 25 قوس) نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

به گفته مسوولان این اتحادیه یک دالر امریکایی امروز در سرای شهزاده به 94 افغانی مبادله می‌شود، در حالیکه در روز گذشته یک دالر امریکایی به 105 افغانی مبادله می‌شد.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا