رئیس جمهور غنی هفته آینده نقشه راه سه مرحله ای برای صلح را منتشر می کند

طلوع نیوز به نقل از منابع گزارش داد، اشرف غنی جزئیات نقشه راه سه مرحله ای خود را برای بازگرداندن صلح در افغانستان با نمایندگان کشورهای مختلف در میان گذاشته است.

غنی جزئیات آن را طی جلسه روز یکشنبه به اشتراک گذاشت. در این نشست برخی از نمایندگان شامل نماینده ارشد غیرنظامی ناتو، سرپرست یوناما و سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین نمایندگانی از کشورهای همسایه و ملل مسلمان حضور داشتند. 

انتظار می رود غنی هفته آینده این طرح را علنی کند. منابعی در کاخ ریاست جمهوری گفتند که این طرح سه مرحله دارد: ۱) ایجاد صلح یا مذاکره با طالبان ۲) ایجاد صلح با زبانی که حاکی از یک دولت انتقالی است ۳) حفظ صلح که غیر مستقیم به وضعیت دولت پس از انتقال اشاره دارد.

این در حالی است که تلاش ها برای تعیین تاریخ کنفرانس ترکیه در دوحه در جریان است. طرف های درگیر هنوز نتوانسته اند در مورد زمان و دستور کار این رویداد به توافق برسند. منابع گفتند که تاریخ احتمالی کنفرانس آینده در ترکیه ۱۶ اپریل است، اما طرف های درگیر هنوز توافق نکرده اند.

در همین حال منابع نزدیک به طالبان گفته اند که ایالات متحده همچنان به فشار برای تمدید مهلت  اول ماه می برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ادامه می دهد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a176b
دکمه بازگشت به بالا