روند توزیع زمین به خانواده‌های شهدای نیروهای امنیتی و ملا امامان مساجد آغاز شد

محمداشرف غنی، رئیس جمهوری کشور روند توزیع ده هزار نمره زمین به خانواده‌های شهدای نیروهای امنیتی و ملا امامان مسجد را با اعطای سند ملکیت آغاز کرد.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ی نگاشته‌است که این روند، روز چهارشنبه، نهم سرطان آغاز شده‌است.

رئیس جمهور غنی گفته که مردم و دولت افغانستان مدیون نیروهای امنیتی و دفاعی هستند و اکنون با توزیع زمین یک بخش کوچکی از این قرض عظيم ادا می‌شود.

رئیس جمهور تأکید کرده که پروسه توزیع زمین به خانواده های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی، نمونه تعهد قوی دولت به نیروهای مسلح است.‌او گفته که دولت به شفافیت این روند متعهد است و خانواده‌های شهدا از تمام این پروسه نظارت خواهند کرد.

آقای غنی به وزارت شهرسازی و اراضی هدایت داده‌است که بخاطر توزیع زمین به خانواده های باقی‌مانده‌ی شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی و شهدای محراب، هرچه عاجل زمین های قابل توزیع را در سراسر افغانستان تثبیت نموده و با مسولین مربوط شریک کند.

رئیس جمهور، تصریح کرد که در این پروسه برای غاصبین جای نیست. او‌ گفته که برای رسیدن حق به حقدار، این روند دیجیتلی می‌شود.

امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری نیز گفته که علما و نیروهای امنیتی و دفاعی نسبت به همه‌ی اقشار جامعه، مستحق می‌باشند.

به گفته او در مرحله اول در ولایت های کنر، ننگرهار، لغمان، پنجشیر، کاپیسا، کابل و خوست، ده هزار نمره زمین توزیع خواهد شد و در ولایات دیگر نیز روی تثبیت زمین های قابل توزیع کار می‌کند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a631b
دکمه بازگشت به بالا