روند توزیع پاسپورت در کابل دوباره از سر گرفته شد

عالم‌گل حقانی، سرپرست ریاست پاسپورت وزارت امور داخله‌ می‌گوید که روند توزیع پاسپورت به متقاضیان آن در کابل سر از فردا آغاز می‌شود.

عالم‌گل حقانی که امروز (شنبه، ۲۷ قوس) در یک نشست خبری در شهر کابل صحبت می‌کرد، گفت فردا کسانی به این ریاست مراجعه کنند که تعرفه‌ی بانکی‌شان را قبلا پرداخت کرده و یا هم حکم گرفته‌اند.

او افزود سر از روز دوشنبه (۲۹ قوس)، سایر متقاضیان می‌توانند براساس جدول زمانی که از سوی ریاست پاسپورت تعیین شده است، مراجعه کنند. به گفته‌ی او، متقاضیانی که از کابل شناس‌نامه ندارند، به مرکز مراجعه نکنند.

حقانی همچنین تأکید کرد پس از این به درخواست افرادی که از سوی وزارت‌ها، ریاست‌ها و یا مسئولان امارت اسلامی مکتوب و سفارش‌نامه برای اخذ پاسپورت با خود بیاورند، رسیدگی نمی‌شود. او از مسئولان امارت اسلامی هم خواست که دیگر به ریاست پاسپورت این گروه سفارش ندهند.

با این حال، سرپرست ریاست پاسپورت تأکید کرد که در توزیع پاسپورت برای بیماران عاجل سهولت لازم مدنظر گرفته شده است و این افراد هم پس از تأیید گروهی از داکتران در ریاست پاسپورت می‌توانند، اقدام به اخذ پاسپورت کنند.

از سویی هم، او گفت که در هر هفته، روزهای پنج‌شنبه به نیروهای امارت اسلامی اختصاص داده شده است و این نیروها می‌توانند در این روز برای اخذ پاسپورت به این ریاست مراجعه کنند. عالم‌گل حقانی تأکید کرد: «در روزهای پنج‌شنبه باید تنها رفیقان مجاهد مراجعه کنند.»

او از این نیروها خواست که در روزهای دیگر برای اخذ پاسپورت در این ریاست مراجعه نکنند.

همچنین حقانی از سایر متقاضیان هم خواست که در روزهای پنج‌شنبه برای دریافت پاسپورت به ریاست پاسپورت مراجعه نکنند.

از سویی هم، او در بخشی از صحبت‌هایش گفت که امارت اسلامی برای اخذ پاسپورت «فورم ثبت‌نام آنلاین» ترتیب کرده‌اند. سرپرست ریاست پاسپورت افزود که پاسپورت براساس این فورم توزیع می‌شود و فورم قبلی ثبت‌نام آنلاین دیگر قابل اعتبار نیست.

او تأکید کرد که تا تاریخ ۲۰ جدی سال جاری خورشیدی، هر روز فورم ثبت‌نام آنلاین از حدود ۵۰۰ نفر جمع‌آوری و طی مراحل می‌شود: «تا این تاریخ (۲۰ جدی) ما هر روز سه‌هزار فورم از مراجعین داریم… در مرکز هر روز فورم [ثبت‌نام] آنلاین از ۵۰۰ نفر را می‌توانیم جمع‌آوری کنیم.»

به گفته‌ی یک مقام دیگر این ریاست، پس از این تاریخ متقاضیانی که از  ولایات دیگر شناس‌نامه دارند، نیز می‌توانند از کابل پاسپورت اخذ کنند.

با این حال، عالم‌گل حقانی گفت که با آغاز توزیع پاسپورت در مرکز، در سراسر افغانستان روزانه به‌گونه‌ی اوسط حدود هفت‌هزار جلد پاسپورت توزیع می‌شود. او توضیح داد که در ولایات هم‌اکنون روزانه سه‌هزار جلد پاسپورت توزیع می‌شود.

از سویی هم، او گفت که تاکنون ۱۵۰ هزار جلد پاسپورت از سوی امارت اسلامی توزیع شده و این گروه از توزیع آن‌ها، بیش از ۶۰۰ میلیون افغانی عواید جمع‌آوری کرده است.

روند توزیع پاسپورت در ۱۳ میزان در کابل آغاز شد. در این ولایت، فعالیت ریاست پاسپورت دوباره در تاریخ ۲۵ عقرب به‌دلیل مشکلات تخنیکی متوقف شد. طالبان تأکید کردند که این مشکلات هم‌اکنون رفع شده است.

افزون بر این، در بیشتر ولایات کشور هم این روند آغاز شده است.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا