سازمان ملل میخواهد 600 میلیون دالر برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان جمع کند

سازمان ملل به دنبال تهیه و تدارک ۶۰۰ میلیون دالر کمک برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان است. قرار است که نشست بشردوستانه سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه، بیست‌ودوم سنبله) در جنیوا برگزار شود. در این نشست درباره بحران انسانی در افغانستان پس از تسلط طالبان هشدار داده خواهد شد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، برآورد شده است که حدود ۱۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های فوری نیاز دارند. سازمان ملل متحد قبلاً هشدار داده بود که ممکن است ۹۷ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر بروند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که قطع ناگهانی میلیاردها دالر کمک‌های خارجی در پی فروپاشی دولت اشرف غنی، فشار بیش‌تر روی برنامه‌های سازمان ملل متحد وارد کرده است.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، می‌گوید که این نهاد از نظر مالی مشکل دارد و حتا قادر نیست که معاش کارمندان خود را پرداخت کند.

در نشستی که قرار است در جنیوا برگزار شود، شماری از مقامات عالی سازمان ملل متحد و مقام‌های شماری از کشورها شرکت می‌کنند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، حدود یک‌سوم از ۶۰۰ میلیون دالر توسط سازمان جهانی غذا مصرف می‌شود. برآوردها از یک نمونه آماری نشان می‌دهد که از یک هزار و ۶۰۰ نفر در افغانستان، حدود ۹۳ درصد آن غذای کافی مصرف نکرده‌اند. این بررسی در ماه‌های آگست و سپتامبر انجام شده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a839b
دکمه بازگشت به بالا