سفرهای مرتبط به صلح، خلیلزاد با نمایندگان نهادهای آمریکایی سفرش را آغاز کرد

خبرگزاری سریع، کابل: وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که زلمی خلیل‌زاد، نماینده این کشور در امور صلح افغانستان، دور تازه‌ای از سفرهای خود را به منطقه آغاز کرده است. خلیل‌زاد قرار است به افغانستان، قطر و برخی از کشورهای دیگر منطقه سفر کند. به گفته وزارت خارجه امریکا، خلیل‌زاد را در این سفر هیأتی از شورای امنیت ملی، وزارت دفاع و اداره‌ توسعه بین‌المللی امریکا، «USAID» همراهی می‌کند. سفر این هیأت در چهارم جون آغاز شده است.
این هیأت در جریان سفرش به کابل با رهبران دولت، سیاسیون، نماینده‌گان جامعه مدنی و نماینده‌گان زنان دیدار خواهد کرد تا دیدگاه‌های آن را در مورد روند صلح بشنود. وزارت خارجه امریکا می‌گوید که این هیأت حمایت پایدار امریکا را از توسعه افغانستان و یک توافق‌سیاسی برای پایان جنگ اعلام خواهد کرد. خلیل‌زاد در این سفرش دولت و طالبان را ترغیب خواهد کرد که در راستای پیش‌رفت روند صلح که دست‌آوردهای پسین افغانستان را محافظت کند، گام‌های جدی بردارند.
نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در جریان این سفر با رهبران منطقه نیز دیدار خواهد کرد. به گفته وزارت خارجه امریکا، محور مورد بحث این دیدارها روند صلح افغانستان و افزایش تجارت منطقه‌ای و توسعه است که صلح دست‌یابی به آن را ممکن می‌کند. دور تازه سفر زلمی خلیل‌زاد در حالی آغاز شده است که بخشی از اعضای مذاکره‌کننده دولت به دوحه برگشته‌اند تا مذاکرات با طالبان از سر گیرند. تاکنون دور سوم مذاکرات بین دو طرف آغاز نشده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a531b
دکمه بازگشت به بالا