سفر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ به ولایت بامیان

خبرگزاری سریع: ملا خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز شنبه ۱۲ سنبله، در جریان سفرش به ولایت بامیان گفته است که امارت اسلامی در تلاش ترمیم و نگهداری گنجینه‌های تاریخی و باستانی افغانستان است.

خیرخواه هنگام بازدید از بناهای تاریخی بامیان، به مسئولان محلی در راستای حفظ و نگهداری این بناها هدایت داده است.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ با اشاره به بازار کهنه و تاریخی بامیان گفت که به زودی گروهی از کاوشگران و باستان‌شناسان را به بامیان می‌فرستد تا چگونگی نگهداری این بازار را بررسی کنند.

ملا خیرالله خیرخواه همچنان با مسئولان محلی درباره راه‌های نگهداری و ترمیم بنا‌های تاریخی، رشد گردشگری و چگونگی فعالیت رسانه‌ها صحبت کرد.

مولوی سیف‌الرحمن محمدی، رئیس اطلاعات و فرهنگ بامیان نیز در دیدار با ملا خیرالله خیرخواه، در مورد روند رسیدگی به بناهای تاریخی و ساحات باستانی، رونق گردشگری و چگونگی فعالیت رسانه‌های محلی، معلومات داد.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در حالی ولایت بامیان سفر می‌کند که چندی پیش مقام‌های محلی کار بازسازی بازار کهنه بامیان را روی دست گرفته بود.

بازار کهنه بامیان به‌عنوان ساحه حفاظت‌شده تاریخی از سوی یونسکو به رسمیت شناخته شده و مطابق قوانین این سازمان بین‌المللی، هر نوع ساخت‌وساز و بازسازی در آن ممنوع است.

والی بامیان گفته بود که این اقدام در هماهنگی با مقام‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ صورت می‌گیرد، اما پس از واکنش‌های گسترده فرهنگیان و مسئولان یونسکو، روند کار را متوقف کردند.

دکمه بازگشت به بالا