سفیر ایران در جنوا: تحریم‌های امریکا مانع کمک به مردم افغانستان شده است

به‌گفته سفیر ایران در جنوا تحریم‌های یکجانبه امریکا موجب شده است که بسیاری از تلاش‌های بشردوستانه بازیگران برای تأمین نیازها و مایحتاج آوارگان با مخاطرات جدی مواجه شود و عملاً در زمان مناسب در دسترس پناهجویان و بی‌جاشدگان قرار نگیرد.

به گزارش خبرگزاری سریع، اسماعیل بقایی هامانه در حاشیه هفتاد و دومین نشست کمیته اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان، در سخنانی بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر که همه مردم افغانستان شامل همه اقوام و مذاهب را نمایندگی کند، حقوق بشر را محترم شمرد و رفتاری مبتنی بر حسن همجواری با کشورهای همسایه داشته باشد، تأکید کرد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل در ژنو همچنین به تبعات منفی مداخلات نظامی در افغانستان اشاره کرده افزود: مردم افغانستان در چنین شرایطی شایسته درک و حمایت بین‌المللی هستند. در افغانستان هیچ کمک بشردوستانه‌ای جایگزین ایجاد صلح و ثبات پایدار در افغانستان نخواهد شد و جامعه بین‌المللی باید مسئولیت خود را درباره حمایت از مردم افغانستان به‌درستی انجام دهند.

وی اضافه کرد: تبعات منفی تحریم‌های ظالمانه امریکا ظرفیت کشورهای میزبان برای حمایت از پناهندگان افغان را تحت تأثیر قرار داده و مانع تحقق اصل همبستگی بشردوستانه در کمک به مردم افغانستان است. تحریم‌های یکجانبه موجب شده است که بسیاری از تلاش‌های بشردوستانه بازیگران برای تأمین نیازها و مایحتاج آوارگان با مخاطرات جدی مواجه شود و عملاً در زمان مناسب در دسترس پناهجویان و بی‌جاشدگان قرار نگیرد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a882b
دکمه بازگشت به بالا