شربت‌گل کوچک؛ پایتخت تگدی‌گران و فقرا!

تگدی‌گری پدیده معمول نیست؛ بلکه زیر پا کردن تمام غرور و ارزش های انسانی است، از این میان دختر چشم سبز افغان که با فقر اقتصادی در جاده‌های پایتخت روبروست، دست به تگدی‌گری می‌زند.
این دختر خردسال عصر روز جمعه (5 قوس) به عنوان شربت‌گل کوچک در شبکه‌های اجتماعی شهره شد و هیچ نام و نشانی از این دختر تا کنون همگانی نشده است.
فابهه اسلم، یک کاربر افغان در برگه فیسبوک‌اش نگاشته است “کشور ما همیشه پر از اطفال زیبا و جذاب است، در کنارش مجبور، آواره و گرسنه…” از سوی هم، داوود خطیبی، کاربر دیگر افغانی گفته است “ازبیچارگی و ناداری (این کودک) بزور می خندد!”.
پیش از این، شربت‌گل، بانوی افغان با چشمان سبز که با عکسی از مجله نشنال جیوگرافی مشهور شده بود، به کشور ایتالیا منتقل شد. اکنون شربت‌گل کوچک مرحله‌یی را تجربه می‌کند که سزاوارش نیست، او مجبور است بخاطر یک لقمه نان دست دراز کند.
این روایت تلخ افغانستان پس از تغییر رژیم است؛ بحران اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری بسیاری از خانواده‌ها را وادار به کارهای شاقه کرده است.
این در حالیست که مقام های ارشد صلیب سرخ جهانی به منظور کمک به مردم فقیر افغانستان از جامعه جهانی خواستار امتحان راه‌های تازه برای کمک به مردم این کشور کرده است.

گزارشگر:

شکیب احمد نظری

لینک کوتاه

https://sarie.news/a1105b
دکمه بازگشت به بالا