شرط‌های‌ حکومت‌ سرپرست‌ کشور، از سوی‌ معاون وزارت خارجه‌ی قطر‌ به‌جا حوانده شد

معاون وزارت امور خارجه‌‌ی قطر در دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه‌ی‌ افغانستان، شرط‌های‌‌ حکومت‌ سرپرست‌ افغانستان برای اشتراک در نشست سوم دوحه را به‌جا خواند.

به‌گزارش خبرگزاری سریع، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه‌ی حکومت‌ سرپرست‌ افغانستان، در خبرنامه‌‌ای‌ نوشته است که ‌امیرخان متقی، سرپرست این وزارت با محمد بن عبدالعزیز الخُلیفی، معاون وزارت امور خارجه‌‌ی قطر دیدار کرده است.

طبق‌ خبرنامه‌، در این دیدار‌ محمد بن عبدالعزیز الخُلیفی، افغانستان را خانه‌ی دوم خود خواند و بر هم‌کاری‌های لازم میان دو‌ کشور در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، صحی، پروژه‌های زیربنایی و سکتور بانکی وعده سپرده‌ است.

او هم‌چنان‌ افزوده‌ که قطر تصمیم دارد یک شفاخانه‌‌ی ۴۰۰ بستر نیز در کندهار اعمار کند تا برای افغانان خدمت‌های صحی عرضه کند.

بر اساس خبرنامه‌، الخُلیفی شرط‌های‌ حکومت‌ سرپرست‌ را جهت‌ اشتراک‌ در نشست آینده‌ی‌ دوحه، به‌جا خواند و گفت که همه به‌این باوراند که این نشست بدون اشتراک حکومت سرپرست‌ افغانستان، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت‌.

از سویی‌هم‌، وزارت امور خارجه‌ی قطر، از امیرخان متقی، جهت سفر به آن کشور دعوت کرده است.

در این‌ نشست‌ امیر خان متقی، یادآور شد که‌‌ افغانستان و قطر دوستان روزهای دشوار‌اند و اکنون نیز مهم است تا این دوستی بیش‌تر تقویت یابد.

امیر‌خان‌ متقی، هم‌چنان در این‌ دیدار‌، موقف حکومت‌ سرپرست‌ در رابطه به‌نشست دوحه را توضیح داده‌ و برای بحث در مورد تغییر اقلیم، سکتور خصوصی و مواد مخدر در این نشست ابراز رضایت کرد.

از سویی‌هم، وی‌ موقف قطر در قبال قضیه‌ی‌ فلسطین، به‌ویژه غزه را ستوده‌نی دانست و خواهان هم‌کاری قطر در رابطه به‌ایجاد فرصت‌های کاری برای کارگران افغان و آزادسازی دارایی منجمد افغانستان شد.

طبق خبرنامه؛ در این زمینه الخُلیفی، اطمینان هم‌کاری داده است.

دکمه بازگشت به بالا