شش میلیون تذکره الکترونیکی در کشور توزیع شده است

مسئولان اداره ملی احصاییه و معلومات به رییس جمهور غنی گزارش داده‌اند که تاکنون شش میلیون شناس‌نامه الکترونیک توزیع شده و تقاضا برای هشت میلیون شناس‌نامه دیگر وجود دارد. با این حال، رییس جمهور خواستار تسریع توزیع شناس‌نامه‌های الکترونیک شده است.

ارگ ریاست جمهوری روز یک‌شنبه، سوم اسد، اعلام کرد که رییس جمهور غنی در نشستی با مسئولان اداره ملی احصاییه و معلومات، گزارش آن‌ها در مورد فعالیت فنی، ساخت سیستم‌ها، توسعه و توزیع شناس‌الکترونیک را شنیده است.

احمدجاوید رسولی، رییس اداره ملی احصاییه و معلومات، گفته است که ضمن طرح سیستم کاری به خاطر افزایش نیروی بشری، در حدود شش میلیون تذکره الکرونیکی توزیع شده و تقاضا برای هشت میلیون شناس‌نامه دیگر وجود دارد.

محمداشرف غنی در این نشست تأکید کرده است که روند توزیع شناس‌نامه‌های الکترونیک باید سرعت پیدا کند.

این در حالی است که قانون ثبت احوال نفوس تا هنوز محل مناقشه است و بعضی‌ها با صدور شناس‌نامه الکترونیک بر مبنای این قانون مخالفت دارند.

روند توزیع شناس‌نامه الکترونیکی که اخیراً شتاب بیش‌تر گرفته است، از همان آغاز جنجالی بود. این جنجال روی درج نام‌های اقوام و نیز کلمه افغان به عنوان معرف ملت، شکل گرفته بود.

مجلس نماینده‌گان در هفتم ماه عقرب سال گذشته طرحی را تصویب کرد که در آن خواستار توقف توزیع شناس‌نامه الکترونیک شده بود. این طرح به توقف توزیع شناس‌نامه منجر نشد.

اعضای مجلس نماینده‌گان در تلاش بازگرداندن قانون تصویب‌شده مجلس بودند که طبق آن، ملت و قوم در شناس‌نامه ذکر نمی‌شد. این مصوبه مجلس از سوی حکومت مورد پذیرش قرار نگرفت.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a708b
دکمه بازگشت به بالا