شورای امنیت: حمایت مالی جامعه جهانی از نیروهای امنیتی افغان ادامه می‌یابد

خبرگزاری سریع، کابل: شورای امنیت ملی کشور در واکنش به اعلام زمان خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان می‌گوید که پس از پایان حضور این نیروها نیز حمایت مالی ناتو و امریکا از نهادهای امنیتی و دفاعی کشور ادامه خواهد یافت.
رحمت‌الله اندر، سخنگوی شورای امنیت ملی امروز (پنج‌شنبه، ۲۶ حمل) در یک نوار تصویری می‌گوید که ایالات متحدۀ امریکا و ناتو تعهد سپرده‌اند که به حمایت مالی از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه خواهند داد.
آقای اندر می‌افزاید که دفاع از شهروندان کشور توسط نیروهای امنیتی یک مأموریت موقت نیست؛ بلکه در حضور و یا عدم حضور نیروهای خارجی نیز ادامه می‌یابد. به گفتۀ او، در حال حاضر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ۹۶ درصد عملیات‌های نظامی را به پیش می‌برند و بدون حضور نیروهای خارجی نیز قادر به دفاع از خاک افغانستان هستند.
این در حالی است که جوبایدن، رییس‌جمهور امریکا و ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو شب گذشته اعلام کردند که نیروهای امریکایی و ناتو تا یازدهم سپتامبر سال روان میلادی افغانستان را ترک خواهند کرد.
برخی از طرف‌های داخلی در روند صلح اما خروج نیروهای خارجی را زودهنگام توصیف می‌کنند و از بروز جنگ‌های داخلی در کشور ابراز نگرانی می‌کنند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a300b
دکمه بازگشت به بالا