طالبان: انزوای امارت حقیقت ندارد؛ چهل مرکز دیپلماتیک با جهان داریم

به مناسبت ۲۴ اسد سالروز سقوط کابل به دست طالبان، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان اذعان داشت که امارت اسلامی در راستای مسایل اقتصادی و دیپلماسی دستاوردهای قابل توجه داشته است.
خبرگزاری سریع، کابل: آقای کبیر گفت که هم اکنون چهل مرکز کنسولی و دیپلماتیک با کشورهای مختلف داریم با دنیا و همسایگان تعامل نیک برقرار است، با وجود جنگ بیست ساله با آمریکا و ناتو، باب گشودن روابط دیپلماتیک برای آنها نیز فراهم است در صورتیکه بخواهند میتوانند در افغانستان سفارت داشته باشند.
معاون سیاسی نخست وزیر طالبان افزود، سالروز جشن فتح و استقلال تنها مربوط اعضای امارت اسلامی اعم از شهدا، معلولین، فدائیان، عساکر و مقامات نیست بلکه مربوط ملت افغانستان نیز میشود که در ایام جهاد به مجاهدین امارت آب و غذا تهیه کردند، در خانه‌ها و قریه‌جات جای و محل بود و باش در اختیار گذاشتند و از عبور و مرور دشمن در ساحات شان به مجاهدین اطلاع میدادند. آقای کبیر افزود که در نتیجه مبارزات همدلانه ملت و امارت، اشغال ختم گردید و نظام اسلامی حاکم شد.
آقای کبیر اهداف مبارزاتی طالبان را ذیل دو عنوان یاد کرد و گفت: جهت استقرار نظام اسلامی و از بین رفتن جنگ های قومی_زبانی مبارزه کردیم و اکنون به هردو هدف رسیده ایم.
وی با یاد آوری از تامین امنیت سراسری خاطر نشان کرد که اکنون شب و روز به هر نقطه افغانستان سفر کنید هیچگونه تشویش و نگرانی وجود ندارد وی علاوه کرد که قبلا اگر فردی تاکسی میگرفت که به جایی برود، تاکسی ران از مسافر تشویش داشت و متقابلا مسافر نیز از تاکسی ران دچار هراس بود لذا برای چنین امنیت باید شکر ادا کنیم.
آقای کبیر خاطر نشان ساخت که با وجود کشتار وسیع طالبان و زخمی و معلول‌هایی که به جا مانده است امارت از همه چشم پوشی کرد و عفو عمومی اعلان کردیم، اکنون دشمنی به پایان رسیده است، مقامات دولت سابق در هر رده‌ی که هستند بیایند زیر چتر نظام اسلامی زندگی کنند هیچکسی مانع شان نیست.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2275b
دکمه بازگشت به بالا