طالبان: اگر نیروهای آمریکایی تا اول ماه می خارج نشوند به جهاد ادامه میدهیم

خبرگزاری سریع، کابل: گروه طالبان روز جمعه در بیانیه‌ای هشدار داد در صورتی که آمریکا به تعهدات خود مبنی بر خروج نیروهای نظامی از افغانستان از ابتدای ماه می (۱۱ ثور) پایبند نباشد، به جهاد علیه آنان ادامه خواهند داد.

در اعلامیه این گروه آمده است: پیمان دوحه، راه بسیار معقول و کوتاه برای پایان جنگ بیست ساله میان افغانستان و امریکا و رسیدن به افغانستانِ با صلح و ثبات است. در ادامه افزوده اند اگر نیروهای آمریکایی به پیمان دوحه پا بند نباشند « دران صورت، امارت اسلامی به نمایندگی از ملت مسلمان، مجاهد و دلیر افغانستان ناگزیر خواهد بود که از دین و کشور خود دفاع نماید، به جهاد و مبارزه مسلحانه در برابر نیروهای اشغالگر دوام بدهد و کشور خود را آزاد بسازد». 

پیش تر جو بایدن رییس جمهور آمریکا گفته بود که پایبندی به زمان خروج از افغانستان در اول ماه می دشوار خواهد بود؛ اما نیروهای آمریکایی از آنجا به شکل ایمن و منظم خارج می شوند.

براساس توافقنامه دوحه بین طالبان و آمریکا قرار است در اول ماه می تمام نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند اما به گفته رییس جمهوری آمریکا  از نگاه فنی خارج کردن تمام نیروهای آمریکایی تا این مدت ناممکن است.

آمریکا در سال ۲۰۰۱ پس از حمله یازده سپتامبر با هدف مبارزه با گروه های تروریستی به افغانستان حمله کرد و با گذشت حضور نظامی بیش از بیست سال در افغانستان، نه تنها سطح خشونت و حملات گروه های تروریستی کاهش نیافته بلکه هر سال به شمار کشته شدگان غیرنظامی افزوده می شود.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a110b
دکمه بازگشت به بالا