طالبان با تلفات سنگین در ولایات هرات و هلمند شکست خوردند

در حالیکه جنگ بیشترین ولایات کشور را تحت تأثیر قرار داده و نگرانی میان شهروندان کشور را افزایش داده است، گروه طالبان طی روزهای اخیر، بیشترین تمرکز شان را بر ولایات هرات و هلمند جمع نموده بود. درگیری ها در این ولایات تا دروازه های ورودی شهر و در برخی نقاط داخل شهر نیز کشانیده شده بود؛ اما اکنون خبرهایی از شکست سنگین طالبان در این ولایات به گوش می‌رسد مقامات محلی در ولایات هرات و هلمند اعلام کردند که حملات شب گذشته گروه طالبان به شهرهای لشکرگاه و هرات با شکست سختی مواجه شده است.

دفتر مطبوعاتی ولایث هلمند اعلام کرد حمله شب گذشته طالبان به زندان مرکزی لشکرگاه با ناکامی مواجه شد و براثر مقاومت نیروهای امنیتی ۳۸ تن از طالبان کشته و دو تن دیگر زخمی شدند. در این اطلاعیه آمده است که یکی از فرماندهان طالبان نیز در بین کشته شدگان است.

وزارت دفاع ملی نیز در اطلاعیه ای جداگانه اعلام کرد که در حملات هوایی و زمینی ارتش در لشکرگاه ۴۶ تن از افراد طالبان کشته و شماری دیگر هم زخمی شده اند.

“جیلانی فرهاد” سخنگوی مقام ولایت هرات نیز امروز دوشنبه گفت که حمله طالبان به کمربندهای امنیتی شهر هرات شکست خورده و تلفات سنگینی بر افراد این گروه وارد شده است.

وی افزود که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ تن از افراد طالبان در حمله بر شهر هرات کشته و شماری زیادی دیگر هم زخمی شده اند.

برخی دیگر از مقامات محلی هرات نیز گفته است که چند فرمانده سرشناس طالبان از جمله ملا شهاب در بین کشته شدگان است.

وی افزود “ملاظاهر سلطان زوی”، “ملاقدوس غوریانی” و “مولوی عبدالمجید” در منطقه «غیبتان» هرات کشته شده اند.

درگیری در ولایت های قندهار، تخار، غزنی نیز ادامه دارد و تاکنون طالبان موفق به پیشروی در این مناطق نشده است و جنگ در ولایت غور از ولایات مرکزی کشور فروکش کرده است.

در پیوند به تشدید روز افزون جنگ و مهار وضعیت کنونی، رئیس جمهور غنی امروز نشست فوق العاده را با نمایندگان شورای ملی برگزار نموده است. هدف از این نشست، مهار فساد اداری، تغییر وضعیت جنگی و برخی دیگر از این مسائل عنوان شده است که در هماهنگی با نمایندگان ملت در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد، این در حالیست که پروسه عملا به بن بست مواجه گردیده است، بنا بود که بعد از آخرین نشست میان نمایندگان دولت و طالبان در دوحه نشستی در آینده نزدیک در سطح بزرگتر برگزار شود؛ اما ظاهرا گروه طالبان از این نشست سر باز زده و در پی تشدید حملات است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a766b
دکمه بازگشت به بالا