طالبان: نشست ترکیه سه هفته آینده برگزار می‌شود

خبرگزاری سریع، کابل: منابع در گروه طالبان اعلام کردند، قرار است نشست صلح افغانستان در ترکیه به تاریخ 27 مارس 2021 برگزار شود.
در همین حال، باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز سه شنبه هفته جاری گفت، ممکن است در تاریخ خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه مه امسال تجدیدنظر شود، زیرا طالبان به تعهدات خود در توافق‌نامه صلح دوحه عمل نکرده است. توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان به تاریخ 29 فوریه 2020 در دوحه قطر امضا شد.
در همین حال، دبیرا لاینز، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در افغانستان با رییس و اعضای هیأت مذاکره‌کننده دولت در دوحه دیدار کرده است. او روز سه‌شنبه، نزدهم حوت به قطر رفت تا با مذاکراه‌کننده‌گان دولت و طالبان در مورد تسریع روند مذاکرات گفت‌وگو کند.
دبیرا لاینز گفته است که سازمان ملل متحد در روند صلح افغانستان به صورت منظم حضور خواهد داشت تا این روند را از نزدیک مشاهده و از سرعت و پیش‌رفت آن اطمینان حاصل کند.
این در حالیست که پیش از این، مقامات افغان، حلقه‌ی نزدیک به رئیس جمهور غنی با طرح حکومت انتقالی صلح به مخالفت برخواسته بود و نامه‌ی بلینکن را مداخله صریح بر علیه منافع ملی افغانستان عنوان نموده بود.

دکمه بازگشت به بالا