طراح حمله بر دفتر امرالله صالح توسط قطعه خاص امنیت ملی بازداشت شد

خبرگزاری سریع، کابل: ریاست عمومی امنیت ملی در خبرنامه‌ی می‌گوید که نیروهای قطعات خاص این ریاست در عملیات برنامه‌ریزی شده عضو شبکه حقانی را که در حملات پیچیده کابل دست داشته و مسئول حمله بر دفتر امرالله صالح بوده است بازداشت گردید.
خبرنامه می‌گوید که عبیدالله با نام‌های مستعار فاروق، بلال و ابراهیم در سال 1396 در شهر پشاور پاکستان توسط شبکه حقانی جذب و دوره‌ تعلیمات در کمپ‌های نظامی را در این شهر به اتمام رساند، او بعد از اتمام تعلیمات نظامی به شورای کویطه رفته و آمادگی خود را جهت حملات انتحاری به افغانستان اعلام کرد.
خبرنامه در ادامه می‌گوید که اولین هدف انتحاری وی در حمله بر جبار قهرمان بود که در نقش محصل بی بضاعت خود را در لیلیه مربوط به وی جا زده بود و بعد از به شهادت رساندن وی این حمله انتحاری لغو شد.
وی پس از این حمله به پشاور پاکستان رفت و مولوی نیک محمد مسئول انفجارات شبکه حقانی به وی دستور داد تا حمله به دفتر امرالله صالح را انجام دهد. وی عضویت رسمی روند سبز را کسب نمود و از شمولیت خود در این سازمان به مولوی نیک محمد گزارش داد.
سپس چندین تن از انتحاری‌های شبکه حقانی را در پوشش روند سبز در ولایات مختلف کشور جا بجا نمود و از این طریق حمله انتحاری به دفتر امرالله صالح را انجام داد.
وی در این اواخر پلان حمله بر سیلی غفار از فعالان جامعه مدنی را در برنامه هایش داشت که توسط نیروهای امنیت ملی محل بود و باش وی شناسایی گردید و از ناحیه سوم شهر کابل بازداشت گردید.
نیروهای امنیت ملی به شهروندان کشور اطمینان میدهد که تروریستان در هیچ جای کشور آرامش نخواهند و توسط نیروهای امنیتی کشور سرکوب خواهند شد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a184b
دکمه بازگشت به بالا