عطامحمد نور از هوادارنش خواست در مقابل طالبان بسیج شوند

خبرگزاری سریع، کابل: عطامحمد نور به هواداران حزب جمعیت اسلامی فراخوان داده است که برای دفع حملات طالبان بسیج شوند. او اعلام کرده است که فردا سه‌شنبه، یکم سرطان، در کنار مردم قرار می‌گیرد و رهبری عملیات در شمال و بلخ را بر عهده خواهد گرفت.

هم‌زمان با این گزارش شده است که با سقوط ولسوالی‌های شولگره، بلخ، کشنده و دولت‌آباد ولایت بلخ طالبان به شهر مزارشریف نزدیک شده‌اند.

شماری از احزاب سیاسی و اعضای مجلس نماینده‌گان در بلخ، نیروهای مردمی را در حمایت از نیروهای دولتی بسیج کرده‌اند. منابع می‌گویند که نیروهای دولتی کنترل ولسوالی بلخ را از نزد طالبان دوباره پس گرفته‌اند.

با این حال، نور از حکومت انتقاد کرده است که بارها پیشنهاد تشکیل «بسیج ملی» برای دفاع از کشور را نادیده گرفته است.

او از حکومت خواسته است که در‌ حمایت از بسیج ملی برای دفاع از کشور و حمایت نیروهای امنیتی، امکانات لازم و به موقع را در اختیار نیروهای مردمی قرار دهد و در صورتی که این کار را نکند، آسیب‌های هرگونه پیامد‌های بعدی متوجه حکومت است.

عطامحمد نور گفته است که طالبان هنوز به جنگ و خشونت باور باور دارند و به رغم آن‌که «دم از صلح می‌زند و به ما پیام صلح طلبی می‌دهند، آن طرف به هجوم و نبرد رو آورده‌اند».

نور گفته است که طالبان در کنار اشغال مناطق، به ویرانی تاسیسات عامه، قتل عام و کشتار مردم می‌پردازند که این امر سبب شکل‌دهی بسیج و‌قیام ملی می‌شود.

عطامحمد نور از سایر احزاب سیاسی نیز خواسته است که در این شرایط نیروهای خود را شامل «بسیج ملی» کنند تا بتوانند یک دست و یک صدا در برابر طالبان مبارزه کنند.

نور افزوده است که روز سه‌شنبه، یکم سرطان، در کنار مردم قرار می‌گیرد و عملیات پاک‌سازی مناطق بلخ و شمال را در هم‌سویی با سایر احزاب رهبری می‌کند.

عباس ابراهیم‌زاده، عضو مجلس نماینده‌گان، نیز به بلخ رفته است تا نیروهای مردمی را علیه طالبان بسیج کند. شماری از احزاب برای حمایت نیروهای امنیتی اعلام آماده‌گی کرده‌اند.

جنگ در نزدیکی شهر مزارشریف به نگرانی‌ها در بین باشنده‌گان این ولایت دامن زده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a553b
دکمه بازگشت به بالا