عملیات تصفیه‌ای در پاتوی دایکندی؛ اکثریت بخش‌های سر تگاب از طالبان پس گرفته شد

خبرگزاری سریع، کابل: مسوولان امنیتی در دایکندی از آغاز علمیات تصفیه‌ای نیروهای امنیتی و خیزش‌های مردمی در منطقه «سر تگاب» ولسوالی پاتوی این ولایت خبر می‌دهند.

نقیب‌الله مالستانی، آمر امنیت فرماندهی پولیس دایکندی به رسانه ها گفته است که این عملیات بامداد روز پنج‌شنبه، سوم سرطان آغاز شده و رهبری آن را رییس امنیت ملی این ولایت به عهده دارد.

به گفته‌ی آقای مالستانی، از آغاز عملیات تاکنون حدود ۹۰درصد منطقه سر تگاب از وجود طالبان پاک‌سازی شده و در کنترل نیروهای امنیتی و خیزش‌های مردمی درآمده است. مالستانی افزود که منتفذین روستاهای «بیری»، «کیسو»، «سر تگاب» و «قخور» مرکز ولسوالی پاتو نیز در رهبری عملیات در کنار رییس امنیت ملی حضور دارند.

منطقه سر تگاب ولسوالی پاتو چند روز پیش به تصرف طالبان درآمده بود و در پی آن صدها باشنده این روستا مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

شیرین محسنی، نماینده مردم دایکندی در مجلس نماینده‌گان نیز روی برگه فیس‌بوک خود نوشته که ۹۵ درصد منطقه سر تگاب از وجود طالبان پاک‌سازی شده است.

طبق معلومات آمر امنیت فرماندهی پولیس دایکندی، طالبان هم‌چنان در برابر نیروهای امنیتی و خیزش‌های مردمی مقاومت می‌کنند و درگیری به صورت پراکنده جریان دارد.

آقای مالستانی هم‌چنان گفت که در حال حاضر وضعیت در روستای تمزان و قخور مرکز پاتو نرمال است؛ اما بخش‌هایی از این ولسوالی که با گیزاب ارزگان هم‌مرز می‌باشد، ممکن است هرازگاهی تحت تهدید قرار گیرد.

از حمله‌ی تهاجمی طالبان بر ولسوالی پاتوی ولایت دایکندی حدود پانزده روز می‌گذرد. طالبان در نخستین روزهای حمله به این ولسوالی، منطقه‌ی «تمزان« را که عمدتاَ پشتون‌نشین است، تصرف کردند. پس از چندین روز درگیری، پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته، بیست‌وهفتم جوزا مناطق «سر تگاب« و «بیری« این ولسوالی نیز به تصرف طالبان درآمده بود.

براساس آماری که آمر امنیت فرماندهی پولیس دایکندی به رسانه ها ارائه کرده، در طول حدود ۱۵ روز درگیری‌های ولسوالی پاتو، ۵۶ جنگ‌جوی طالب کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a578b
دکمه بازگشت به بالا