عملیات موفقیت آمیز بر مخفیگاه‌های داعش در افغانستان

سخنگوی حکومت سرپرست، اعلام کرد طی عملیاتی در کابل و ننگرهار عاملین حمله به کارمندان سارانوالی و گردشگران خارجی در بامیان را بازداشت کرده‌اند.

خبرگزاری سریع، کابل: بر اساس اطلاعیه منتشر شده، از این مخفیگاه یک تبعه تاجیکستانی هم دستگیر شد که قصد انجام حمله انتحاری داشت.
به گفته آقای مجاهد، طی تحقیقات مشخص شد حمله‌کنندگان به کارمندان لوی سارانوالی از یک کمپ آموزشی شاخه داعش خراسان در مستونگ بلوچستان به افغانستان آمده بودند.

وی اضافه کرد در عملیات‌های دیگر در کابل و فاریاب نیز دو نفر از اعضای داعش کشته و تعداد زیادی نیز دستگیر شدند.

مجاهد تصریح کرد در میان دستگیر شده‌ها افرادی هستند که به تازگی از کمپ آموزشی شاخه داعش خراسان در مستونگ بلوچستان به افغانستان آمده بودند.

وی خاطرنشان کرد: پس از بین رفتن داعش توسط نیروهای ویژه امارت اسلامی، رهبران و اعضای باقی‌مانده شاخه داعش خراسان، با کمک بعضی سازمان‌های استخباراتی، به بلوچستان و خیبر پختونخوا منتقل شده‌اند و در آنجا مراکز و کمپ‌های تعلیمی دارند.

وی ادامه داد: از این مراکز جدید هم در افغانستان و هم در دیگر کشورها حملاتی انجام می‌دهند و همچنین در بلوچستان و خیبرپختونخوا اعضای گروه‌های دینی، مذهبی و سیاسی را هدف قرار می‌دهند و برخی از جبهات، از آنان برای اهداف شوم خود استفاده می‌کنند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2656b
دکمه بازگشت به بالا