فصیح‌الدین فطرت؛ افغانستان به معنای واقعی خود آزاد است

رییس ارتش حکومت سرپرست کشور در سال‌روز استقلال افغانستان از بریتانیا از آزادی کامل کشور سخن زد.

به گزارش‌خبرگزاری سریع؛ ‌فصیح‌الدین فطرت، رییس ارتش حکومت سرپرست در مراسم تجلیل از ۲۸ اسد، ۱۰۵مین سال‌روز استرداد استقلال کشور از بریتانیا گفت که از ۲۸ اسد در حالی تجلیل به عمل می‌آید که افغانستان به‌‌معنای کامل آزاد و مستقل و اداره‌ی مملکت در دست فرزندان اصیل کشور قرار دارد.

وی ادعا کرد که افغانستان زیر سلطه‌ی حکومت سرپرست «به معنای واقعی» آزاد است.

وی در ادامه افزود: «پیش از این حکومت‌ها در افغانستان از دیگران فرمان می‌گرفتند.»

براساس گفته‌های این مقام حکومتی، اکنون کشور به‌گونه کامل آزاد است و آنان «فرمایش» هیچ‌کسی را نمی‌پذیرد.

آقای فطرت هم‌چنان افزود که در گذشته از ۲۸ اسد به‌گونه‌ی تجلیل به عمل می‌آمد که کشور به‌معنای کامل آن در اشغال به‌سر می‌برد.

این مراسم ام‌روز(یک‌شنبه، ۲۸اسد سال روان) در تالار وزارت دفاع حکومت سرپرست با حضور تعداد زیادی از سران حکومت سرپرست کشور برگزار شد.

ملا عبدالغنی برادر آخوند، معاون اقتصادی رییس‌الوزرای حکومت سرپرست در تجلیل از این مراسم گفت که بزرگ‌داشت از این روز باافتخار یادآور مبارزه، قربانی و اتحاد افغان‌ها و مجاهدان است که با امکانات اندک، استعمار انگلیس را شکست دادند.

در همین حال مولوی امیرخان متقی، وزیر امور خارجه‌ی حکومت سرپرست بیان داشته است که نیاز است تا یک کشور حکومت قوی، اداره‌ی منظم، اردو، اقتصاد، اتحاد و حمایت مردمی داشته باشد.

آقای متقی افزود که ام‌روز شکل اشغال تغییر کرده و کشورهای ضعیف به‌راحتی در دام اشغال می‌افتند.

مولوی محمد یعقوب مجاهد، وزیر دفاع ملی در مراسم تجلیل از ۲۸ اسد گفت: «ما فرمایش هیچ‌کس را نمی‌پذیریم و تنها از امیران خود اطاعت می‌کنیم».

وی هم‌چنان از هم‌وطنان خواست تا برای حفظ استقلال به‌دست‌آمده تلاش کنند و اجازه ندهند کسی به افغانستان تجاوز کند.

گفتنی است که افغانستان ۱۰۵ سال پیش از ام‌روز در سال ۱۲۹۸ خورشیدی (۱۹۱۹ میلادی) در زمان پادشاهی امان‌الله خان استقلال خود را از بریتانیا گرفته بود.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a2307b
دکمه بازگشت به بالا