قاتلین فرشته کوهستانی توسط نیروهای امنیت ملی بازداشت شد

خبرگزاری سریع، کابل: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری از بازداشت قاتلین «فرشته کوهستانی»، از فعالین جامعه مدنی خبر داد و گفت، کسانی که این بانو را به قتل رسانیده بودند پس از این حادثه، برای دریافت امتیازات مادی به پاکستان رفتند که در بازگشت به افغانستان، بازداشت شدند. 

آقای صالح، این خبر را روز دوشنبه دوم حمل، سال ۱۴۰۰، در صفحه رسمی فیس‌بوکش نوشت: «ریاست امنیت ملی افغانستان، قاتلین فرشته کوهستانی را شناسایی و پس از بازگشت از پشاور پاکستان، دستگیر کردند».

امرالله صالح، در پیوند با دستگیری این افراد گفت: «معما حل شد، اما درد نه. قاتلین و تروریست‌ها، همه اعضای یک هسته طالبان‌اند که در پشاور مورد تقدیر و مکافات مادی شورای تروریست‌ها قرار گرفته‌اند».

معاون اول رئیس جمهور از رسانه‌ها خواست: «بیایید برای پرده‌برداری از این جنایت هولناک با بخش مطبوعاتی ریاست امنیت ملی کشور در تماس باشید و دیگر نگذارید که این جنایت خموشانه فراموش شود. طالب تروریست است و هنوز تغییر نکرده است».

فرشته کوهستانی، از فعالین جامعه مدنی و به ویژه مدافع حقوق زنان در افغانستان بود که در این عرصه‌ تلاش‌های زیاد کرد و در میان مردم چهره شناخته‌شده‌ای بود. 

بانو کوهستانی، شامگاه پنج‌شنبه 4 جدی، 1399، در ولایت کاپیسا، زادگاه خود در حالی که با برادرش در موتر خود بودند، از سوی افراد ناشناس هدف تیراندازی قرار گرفتند که در نتیجه بانو کوهستانی همراه با برادرش جان باختند. 

ترور این فعال جامعه مدنی در آن زمان با واکنش‌های تند مردم و فعالین جامعه مدنی به ویژه زنان کشور مواجه شد. آنان حکومت را در تامین امنیت جان‌ خود ناکام خواندند و تاکید کردند که هرچه زودتر باید این افراد دستگیر و چهره‌هایشان به مردم نشان داده شود تا به جزای اعمال خود برسند.

دولت و مسؤولین نهادهای امنیتی کشور وعده داده بودند که از هرچه در توان دارند برای شناسایی و دستگیری عاملین این رویداد و سایر رویدادهای مشابه دریغ نخواهد کرد. 

اکنون شماری از شهروندان و فعالین جامعه مدنی از دولت‌ می‌خواهند که نباید افراد دستگیر شده چند روز بعد رها شوند. 

آنان تاکید دارند که باید چهره‌های این جنایت‌کاران برای مردم آشکار شود تا به جزای اعمال‌شان برسند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a92b
دکمه بازگشت به بالا