مجاهد: سوء تفاهم در مرز نیمروز تحت کنترل است

رسانه های افغانستان گزارش داده اند که عصر دیروز ۱۰ قوس درگیری میان مرزبانان افغان و ایرانی در نقطه مرزی مشترک این دو کشور در ولایت نیمروز رخ داده است.
طلوع نیوز در یک گزارش به نقل از منابع محلی گفته است که در این درگیری، نیروهای امارت اسلامی پنج پاسگاه نیروهای مرزی ایران را در منطقه ده رییس در مرز میان دو کشور در ولایت نیمروز تصرف کرده است.
با این همه، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی به سریع گفت که “در منطقه سرحدی ولسوالی کنگ ولایت نیمروز، بین محافظین افغان و ایرانی به سطح محلی سوء تفاهم رخ داده بود که اکنون با تفاهم هر دو جانب وضعیت کنترول شده است.”
مجاهد اضافه کرده است که بخاطر جلوگیری و تحقیق این سوء تفاهم، مسوولین امارت اسلامی هدایت لازم داده اند.

ماجرا از این قرار است که طی سالهای گذشته در داخل خاک ایران و در چند صدمتری مرز با افغانستان دیوارهایی برای مقابله با قاچاقیان و اشرار کشیده می‌شود؛ امروز برخی از کشاورزان ایران با عبور از این دیوارها ولی در داخل مرزهای ایران حضور داشته‌اند، اما به واسطه وجود این دیوارها نیروهای امارت اسلامی تصور می‌کنند که به مرز آنها تجاوز شده است.

در همین حال، منابع رسمی ایرانی به رسانه های آن کشور گفته اند که در نقطه صفر مرزی دو طرف درگیری شکل کرفت و سپس پس از مذاکرات وضعیت تحت کنترول در آمد.
از سوی هم، کاربران فعال شبکه های اجتماعی با انتشار نوار های ویدیویی کوتاه از جریان نبرد، مدعی شده اند که ساکنان از هراس محل رویداد را ترک کرده و بی خانه‌مان شدند.

گزارشگر:

شکیب احمد نظری
لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا