محقق: بعد از این صاحب کشور خود و صاحب خون شهدای خود شویم

خبرگزاری سریع، کابل: محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و مشاور ارشد رییس جمهور غنی در امور سیاسی از چگونه‌گی برخورد با عاملان حملات تروریستی به شدت انتقاد کرده است.

محقق که روز چهارشنبه، دوازدهم جوزا، در مراسم گرامی‌داشت از سالیاد محمدسالم ایزدیار و اعضای رستاخیزتغییر در کابل صحبت می‌کرد، تأکید کرد که عاملان حملات تروریستی باید به پنجه عدالت سپرده شوند.

مشاور ارشد رییس جمهور در امور امنیتی و سیاسی با اشاره به حملات مرگ‌بار به مکتب سیدالشهدا در غرب کابل و انفجارها در کاستر مسافربری در نزدیک خانه‌اش انتقاد کرد که عاملان این حملات پس از بازداشت با رشوت و یا هم با «رحمت حکومت» رها می‌شوند.

به گفته محقق، هزاران عامل حملات مرگ‌بار که به گفته او  کوهی از «جنایت» را حمل می‌کردند، بدون تطبیق عدالت رها شده‌اند.

او می‌گوید که عاملان این حملات مطمین هستند که پس از اجرای حملات تروریستی دوباره آزاد می‌شوند و قانون بر آن‌ها اجرا نمی‌شود.

محقق افزود: «تاکنون هرچه بوده است، بعد از این صاحب کشور خود و صاحب خون شهدای خود شویم و از حامیان حکومت باید دفاع کنیم. نه این که خون آن‌ها اهمیت نداشته باشد و طرف‌ مقابل ما کشته برود، ما هم نام خود را حکومت بگیریم».

مشاور رییس جمهور غنی در امور سیاسی و امنیتی تأکید کرد که عاملان حمله به مکتب سیدالشهدا و سایر حملات تروریستی باید شناسایی و عدالت بر آن‌ها اجرا شوند.

در این نشست محمد محقق هم‌چنان بر لزوم رسیده‌گی به پرونده قاتلان اعضای رستاخیر تغییر که چهار سال پیش از سوی نیروهای دولتی در جریان یک حرکت اعتراضی مسالمت‌آمیز کشته شدند، تأکید کرد.

او گفت که نباید حکومت به مردم آسیب برساند و صدای مردم را خفه کند.

سایر سخنرانان این نشست نیز از تأخیر در برگزاری محاکمه عاملان کشتار معترضان انتقاد کردند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a508b
دکمه بازگشت به بالا