معاون سیاسی گروه طالبان در دیدار با خلیلزاد خواستار رهایی زندانیان این گروه شد

محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان ( چهار شنبه، ۱۱ حمل ) در رشته توییتی از دیدار معاون سیاسی گروه طالبان با زلمی خلیل زاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان و همچنان از خواست طالبان مبنی بر آزادی تمام زندانیان این گروه، خبر میدهد.

سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان می افزاید که این دیدار در دوحه انجام شده است و علاوه کرد که در این دیدار هر دو جانب در مورد عملی شدن تمام ماده های توافق نامه صلح دوحه به گونه عمومی بحث و گفتگو کردند.

نعیم وردک تصریح کرده است که جانب طالبان بر خروج نیروهای خارجی در زمان تعیین شده آن از افغانستان تاکید کرده و آن را گام اساسی برای حل مشکلات کشور دانسته‌ اند.

به گفته سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، در این دیدار در مورد رهایی زندانیان باقی مانده طالبان در زندان‌های دولت و خروج این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل متحد نیز بحث و گفتگو کردند.

در همین حال برخی گزارش‌ها می‌رساند که ایالات متحده آمریکا خواستار تمدید حضور نظامیان خود در افغانستان شده است. خواسته‌ای از سوی طالبان رد شده‌ اند.

پیش از این جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که خروج سربازان کشورش از افغانستان تا اول ماه می به لحاظ فنی دشوار است.

گفتنی است که مطابق به توافق‌نامه صلح ایالات متحده آمریکا با گروه طالبان، تمام نیروهای خارجی تا اول ماه می باید افغانستان را ترک کنند و در مقابل طالبان نیز روابط خود را با گروه‌های تروریستی قطع کرده و از حمله بر منافع واشنگتن و متحدان این کشور خودداری خواهند کرد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a150b
دکمه بازگشت به بالا