مقام‌های ارتش: نظامیان پاکستانی در درگیری‌ها کشته و بازداشت شده اند

درحالی که جنگ در افغانستان به‌گونه روزافزون افزایش یافته، مقام‌های کشور از کشته و بازداشت نظامیان پاکستانی در درگیری‌ها خبر داده اند. مقام‌های امنیتی کشور از حضور جنگجویان پاکستانی به ویژه نظامیان آن کشور در صفوف طالبان سخن می‌گویند.

مسئولان محلی ولایت پکتیا گفته که یک نظامی پاکستان را به تازگی در جریان درگیری با نیروهای امنیتی افغان بازداشت کرده اند.

محمد حلیم فدایی والی پکتیا تائید کرده است که جنگجوی بازداشت‌شده نظامی پاکستانی بوده و در صفوف طالبان فعالیت‌های تخریبی علیه حکومت را انجام می‌داد.
پیش از این مقام‌های ولایت ننگرهار در شرق کشور نیز، از کشته شدن شماری از اتباع پاکستانی سخن زده و گفته بودند که اجساد آنها ازسوی هلال احمر، از راه تورخم به پاکستان انتقال یافته است.
ایمل ولی خان رهبر ایالتی حزب عوامی نشنل پاکستان در خیبر پشتونخوا نیز چند روز پیش در نشستی از حضور پاکستانی‌ها در جنگ افغانستان سخن زده بود. محمد حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان نیز به تازگی گفته که طالبان هنوز با برخی گروه‌های هراس‌افگن منطقه‌ای و جهانی ارتباط دارند.
وزیر خارجه کشور بار دیگر طالبان را به پناه دادن به شبکه القاعده، لشکر طیبه، طالبان پاکستانی، جنبش اسلامی ترکستان و جنبش اسلامی ازبیکستان متهم کرد.
این در حالی است که در هفته‌های اخیر، درگیری‌ها نسبت به هر زمان دیگر در افغانستان افزایش یافته و در ولایت‌های گوناگون شماری از ولسوالی‌ها سقوط کرده ویاهم میان نیروهای امنیتی و طالبان دست به دست شده اند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a580b
دکمه بازگشت به بالا