ملا هبت الله آخند زاده: اگر ممکن بود برای تک تک افغان‌ها معاش تعیین می‌کردم

ملاهبت‌الله آخندزاده رهبر امارت اسلامی در نشست کابینه حکومت سرپرست در قندهار گفته که اگر توان می‌داشت برای تک تک افغان‌ها معاش تعیین می‌کرد؛ اما اکنون مردم باید به حکومت عشر دهند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی امروز پنج‌شنبه (4 حمل) با نشر اعلامیه‌ای از پایان نشست سه روزه کابینه به ریاست ملاهبت‌الله آخندزاده رهبر این گروه خبر داده است.

این نشست روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در قندهار برگزار شده است.

در اعلامیه آمده که “در این جلسه، زعیم امارت اسلامی عالی‌قدر امیرالمومنین شیخ الحدیث مولوی هبة الله اخندزاده حفظه الله به وزیران و مسئولان در مورد کارهای ادارات و شعبه‌های مختلف، استحکام و تقویت بیشتر امارت اسلامی، برقراری نظم و دسیپلین و حل مشکلات؛ توصیه‌ها و هدایات لازم صادر نمود.”

بر بنیاد اعلامیه، همچنین از سوی ملاهبت‌الله برای “عملی‌شدن خوبتر شریعت اسلامی در کشور، رهنمودهای مشخصی به ارگان‌های مربوطه صورت گرفت، که در نتیجه‌ی آن احکام اسلامی به گونه‌ی منظم و خوب‌تر در جامعه تطبیق خواهد شد و تمام افغان‌ها زیر چتر احکام اسلامی، زندگی آرام و خوشحال خواهند داشت.”

اعلامیه افزوده که به کمیسیون اقتصادی به ریاست محترم ملا برادر آخند وظیفه سپرده شد برای رشد و رفاه اقتصادی کشور، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را جلب کند، تا راه برای تولید برق، اعمار سرک ها و استخراج درست معادن هموار شود و برای تمام پروژه‌ها و برنامه‌های خورد و بزرگ اقتصادی، سهولت‌ها ایجاد کند.

بر بنیاد اعلامیه، همچنین به کمیسیون اداری به ریاست محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا وظیفه سپرده شد تا برای اصلاح سیستم‌های اداری و رفع مشکلات در بخش‌ مالی و سایر بخش‌ها گام‌های لازم برداشته و سپس آن را با مقام محترم رهبری شریک کند.

کابینه در این نشست خود در باره جمع‌اوری معتادان مواد مخدر و تداوی آنان و جلوگیری از خرید و فروخت مواد مخدر در کشور، و‌ برخی موارد دیگر هدایات لازم انجام شد.

اعلامیه افزوده که از سوی محترم امیرالمومنین برای حفاظت اسلحه، وسایط و دیگر وسایل دولتی و احتیاط با بیت المال، به همه وزرا و‌مسئولین محترم هدایات داده شد.

در اعلامیه آمده که “عالیقدر امیر المومنین گفت: اگر توان داشته باشد برای تک تک افغان‌ها، اعم از مرد و زن، معاش تعیین می‌نماید، زیرا مشکلات و مسایل ملت بیچاره‌ی خود را درک می‌نماید.”

اعلامیه افزوده: “اما چون هنوز امارت اسلامی از لحاظ اقتصاد ضعیف است، مردم باید با نظام خود همکاری نمایند، برای جمع‌آوری عشر و زکات و بجا مصرف نمودن آن سعی شود و ارگان‌های امارتی از اسراف و مصارف گزاف خودداری نمایند.”

لینک کوتاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا