ملا هبت الله از سرحد مرزی دیورند دیدن کرد

ملا هبت الله آخوندزاده رهبر امارت اسلامی به ولسوالی سپین بولدک ولایت قندهار رفته و از دروازه افغانستان در امتداد خط دیورند دیدن کرده است.

انعام الله سمنگانی معاون سخنگوی امارت اسلامی شب(15 دلو) در صفحه تویترش نوشته:” زعیم امارت اسلامی امیرالمومنین حفظه الله روز جمعه از ولسوالی سپین بولدک ولایت قندهار از دروازه‌ی افغانستان در امتداد خط دیورند دیدار کرده است”.

او نوشته:” امیرالمومنین حفظه الله در آن جا از راه‌های رفت‌و‌ آمد و نیز انتظارگاه‌ هم دیدن نمود و از خدمات خوب اداره ولایتی قندهار و مسوولان محلی ستایش نموده اند”.

به گفته سمنگانی:” وی به مسوولان ولایتی و محلی توصیه نموده که‌ برای فراهم‌ نمودن سهولت‌های بیشتر به مسافرین و بیماران، همه توان خود را به خرج داده و از هیچ گونه کمک و همکاری دریغ نکنند”.

پیش از این ملا هبت الله به ولایات هرات و فراه سفرکرده بود و با مسوولان محلی و علمای آن ولایات دیدار کرده بودند.

با تسلط مجدد نزدیک به شش ماه حکومت جدید در افغانستان تا هنوز ملاهبت الله در انظار عامه ظاهر نشده و سخنرانی نکرده است.

حدود چهار ماه قبل یک رسانه‌ هندی از قول یک عضو ارشد ا.ا خبر داده بود که ملا هبت الله آخوند‌زاده رهبر امارت اسلامی سال گذشته کشته شده است.

این عضو ارشد ا.ا که نخواسته نامش ذکر شود به تلویزیون نیوز18 هندی تایید کرده بود که ملا هبت الله آخوند‌زاده رهبر ا.ا سال گذشته در یک حمله نیروهای پاکستانی کشته شده است.

این عضو ارشد ا.ا درباره زمان و محل کشته شدن ملاهبت الله جزئیات بیشتر نداده بودند.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا