موتر های بی اسناد توسط پولیس ضبط میگردد

خبرگزاری سریع، کابل: وزارت امور داخله اعلام کرد که زمان ثبت موترهای بی‌اسناد پایان یافته است و در صورت گشت‌وگذار، این نوع موترها از سوی پولیس متوقف و ضبط خواهد شد.

در اعلامیه این وزارت که روز شنبه، بیست‌وسوم حوت نشر شد، تأکید شده است که نظارت جدی بر گشت‌وگذار موترها پس از این اعمال خواهد شد و در صورتی که موتری بدون اسناد تشخیص شود، به صورت آنی توقف داده می‌شود.

وزارت امور داخله به کسانی که در آستانه سال نو خورشیدی قرار است از دیگر ولایت‌ها به کابل بیایند، نیز توصیه کرده است که موترهای بی‌اسناد را با خود نیاورند.

در اعلامیه آمده است: «به اطلاع رسانیده می‌شود، در صورتی‌که کسی با استفاده از موتر فاقد اسناد قصد ورود به کابل را کند، واسطه‌اش از سوی پولیس توقف و خودش زیر نظارت قرار می‌گیرد.»

طبق اعلام وزارت امور داخله، در روزهای پسین دیده شده است که «تروریستان و اختطاف‌چیان» با استفاده از موترهای بدون اسناد دست به «جنایت» می‌زنند. این وزارت از مردم خواسته است که در این زمینه با پولیس همکار باشند.

وزارت مالیه در ماه عقرب سال جاری روند ثبت موترهای بدون ‌اسناد را آغاز کرد. در این روند هزاران موتر بی‌اسناد ثبت دولت شده است و نیز بیش از دو میلیون افغانی بابت آن به خزانه دولت واریز شده است.

دکمه بازگشت به بالا