نشست بزرگ علمای دینی در کابل؛ طالبان به فتوای علمای جهان اسلام احترام گذاشته و به جنگ خاتمه بخشند

شمار زیادی از علمای دینی در یک گرد‌همایی بزرگ در کابل، بار دیگر جنگ و خشونت را در کشور حرام خوانده و از طالبان خواستند که به موقف علمای جهانی اسلام مبنی بر حرام بودن جنگ افغانستان احترام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ شمار زیادی از علمای دینی، امروز چهارشنبه (16 سرطان) در یک گرد‌همایی بزرگ در کابل با حمایت از موقف نشست علمای افغانستان، عربستان و پاکستان در مکه می‌گویند هیچ بهانه برای ادامه جنگ در افغانستان باقی نمانده است.

مفتی جمال الدین یکی از سخنرانان این گردهمایی گفت:” در شرایط کنونی کشور صلح یک فرض عین است ما از طالبان می‌‎خواهیم که جنگ را متوقف کرده و تن به آتش‌بس فوری بدهند”.

این عالم دینی صلح را ضد فساد و یک نیاز مبرم جامعه خوانده تاکید نمود که طالبان باید فورآ به میز مذاکره بین‌الافغانی حاضر شده و به فتوای علمای بزرگ جهان اسلامی مبنی بر حرام بودن جنگ جاری در افغانستان احترام گذاشته و آن را (جنگ و خشونت) متوقف کنند.

وی بیان داشت:” پیام ما برای هیات مذاکره کننده طرفین درگیر جنگ این است که اگر برای تامین صلح دروغ هم بگویند در احادیث پیامبر جوزا دارد و عبادت است. برای تامین صلح عادلانه و سراسری تلاش کنید”.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a670b
دکمه بازگشت به بالا