نشست بشردوستانه سازمان ملل متحد درباره افغانستان فردا برگزار می‌شود

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که نشست بشردوستانه درباره افغانستان را در جنیوا برگزار می‌کند. در این نشست قرار است از همکاری‌های بشردوستانه با مردم افغانستان حمایت شود.

این نشست روز دوشنبه، بیست‌ودوم سنبله، در جنیوای سویس برگزار می‌شود. آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، از کشورهای جهان خواسته است تا برای اعلام هم‌بسته‌گی با مردم افغانستان و تعهد به حمایت از همکاری‌های بشردوستانه با آنان، به گونه حضوری و مجازی در این نشست اشتراک کنند.

سازمان ملل متحد گفته است که کودکان، زنان و مردان افغانستان چندین دهه است که با جنگ و محرومیت مواجه هستند و تحولات اخیر آسیب‌پذیری‌های مردم این کشور را افزایش داده است.

این سازمان از آسیب رسیدن به حاصلات زراعتی به دلیل خشک‌سالی شدید، افزایش گرسنه‌گی و نیز رکود اقتصادی افغانستان به دلیل محدودیت در عرضه پول نقد، هشدار داده است.

گوترش خاطرنشان کرده است که مردم افغانستان به صورت فوری به غذا، دوا، خدمات صحی و آب آشامیدنی نیاز دارند.

طبق اعلام سازمان ملل متحد، موسسات این سازمان و شرکای غیردولتی، برای فراهم‌سازی کمک‌های حیاتی فوری برای ۱۱ میلیون نفر در افغانستان، ۶۰۶ میلیون دالر درخواست کرده‌اند.

اقدام سریع و حمایت جامعه بین‌المللی برای حصول اطمینان از روند ارایه خدمات توسط کارکنان نهادهای بشردوستانه در افغانستان، از اهداف برگزاری این نشست عنوان شده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a837b
دکمه بازگشت به بالا