نمایندگان مجلس: مردم باید علیه طالبان بسیج شوند

اعضای ولسی جرگه برای جلوگیری از هجوم نظامیان طالبان که به سرعت در حال کنترل مناطق در سراسر افغانستان هستند، بسیج عمومی را پیشنهاد داده اند، قانونگذاران روز دوشنبه هشدار دادند که اگر مردم بسیج نشوند، اوضاع وخیم تر خواهد شد.
عارف رحمانی نماینده ولسی جرگه گفت: “اوضاع بحرانی است و مردم باید از نیروهای امنیتی خود حمایت كنند تا شرایط را مهار كنند. فقط بسیج عمومی می توانند وضعیت فعلی را مدیریت کند. او افزود: “مناطقی که میلیاردها درآمد دارند به دست مخالفان افتاده، اما دولت مرکزی هنوز اقدامی نکرده است. مردم باید تصمیم بگیرند و علیه طالبان بسیج شوند.
ضیا الدین آریایی نژاد نماینده ولایت سمنگان در ولسی جرگه با اشاره به مناطقی که هفته گذشته به دست طالبان افتاد اظهار داشت اگر مردم از نیروهای امنیتی پشتیبانی نکنند، فردا وضعیت دشواری خواهند داشت. او همچنین طالبان را به تلاش برای تقسیم افغانستان به چند کشور کوچک متهم کرد.
شاهپور حسنزوی نماینده ولایت لوگر در ولسی جرگه گفت: “جنگ تا زمانی که فساد در دولت برطرف نشود ادامه خواهد یافت. دزدان و مفسدان در این دولت رشد می کنند. میرحمان رحمانی رئیس ولسی جرگه نیز خواستار استفاده موثر از نیروهای عمومی علیه مخالفان مسلح شد.
رحمانی گفت: “نبردهای مردم علیه طالبان قابل تحسین است و برای جنگیدن زیر یک چتر باید از آنها حمایت شود و باید آنها را مسلح کرد. او خواستار تغییراتی در استراتژی دولت برای جنگ شد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a563b
دکمه بازگشت به بالا