نهاد رسانه‌یی افغانستان به حکومت: مالیات جواز رسانه ها را معاف کنید

نهاد رسانه‌یی افغانستان با حضور جمعی از رؤسا، مدیران رسانه، خبرنگاران در کابل اعلام حضور کرد.
ابوذر صارم سرپلی، ریس این نهاد با انتقاد بر کارکرد ۲۰ ساله نهادهای حامی خبرنگاران گفت:” نهاد رسانه یی افغانستان نه برای رقابت بلکه برای تقویت آزادی بیان و مبارزه برای بدست آوردن حقوق خبرنگاران تاسیس شده است”.
آقای صارم از رهبری وزارت اطلاعات و فرهنگ خواست تا در تبانی با وزارت کار، روی قانونمند شدن کار کارکنان رسانه های خصوصی مطابق به قانون کار اقدام کنند.


در همین حال سید طاها فضل، رئیس کمیته نشرات نهاد رسانه یی افغانستان با مهم خواندن نقش رسانه ها در اطلاع رسانی روشنگری گفت که همه اقشار جامعه باید به قدرت بی حد و مرز رسانه ها ایمان بیاورند و نقش رسانه را در نظارت بر امور اجتماعی_سیاسی نادیده نگیرند. آقای فضل در بخشی از سخنان اش خطاب به حکومت گفت:” با در نظرداشت اوضاع بد اقتصادی صاحبان رسانه و خبرنگاران، نهاد رسانه یی افغانستان از حکومت فعلی می‌خواهد که مالیات جواز فعالیت رسانه ها، به خصوص مالیات جواز خبرگزاری ها را معاف اعلام کند”.
این نهاد درحالی اعلام حضور می‌کند که خبرنگاران در وضعیت بحرانی بسر می‌برند.
حجت الله مجددی ریس شورای ژورنالیستان آزاد، افعانستان که در این مجلس سخنرانی کرد گفت:” ما مخالف تعدد نهادهای حامی رسانه ها در کشور هستیم، اما امیدواری بر این است که نهاد رسانه یی افغانستان بتواند حامی با اقتدار خبرنگاران در افعانستان باشد.
در همین حال عبدالخلیل رحیمی، رئیس نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ با ابراز خوش‌بینی از اعلام موجودیت این نهاد، گفت که:” وزارت اطلاعات و فرهنگ حاضر است در همکاری با نهاد رسانه یی افغانستان، روی چالش های فرا راه خبرنگاران گفتگوی مثمر داشته باشد”.
آقای رحیمی افزود که وزارت اطلاعات و فرهنگ در مورد خواست های نهاد رسانه یی افعانستان مبنی بر معافیت مالیات از جواز رسانه ها، با نهادهای مربوط گفتگو خواهد کرد.
بعد از تحول جدید در افعانستان، تعدادی از نهادهای حامی خبرنگاران از افعانستان خارج شدند این روند با انتقادهای شدید در جمع خبرنگاران روبر شد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a1065b
دکمه بازگشت به بالا