نهاد رسانه به حکومت: طرزالعمل رسانه‌یی را مطابق به شرایط همگانی بسازید

نهاد رسانه‌یی افغانستان در تازه ترین ویدیو اش مدعی شده است که باید حکومت فعلی طرزالعمل رسانه‌یی را مطابق به شرایط فعلی افغانستان برای رسانه ها منتشر بسازد.
صمیم فروغ فیضی، سخنگوی آن نهاد در واکنش به گفته های اخیر مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفته است که اگر نهاد های حکومتی با سیاست امارت اسلامی با رسانه ها برخورد بکنند، باید آن سیاست را همگانی بسازند.
وی در اضافه این واکنش گفته است انتشار طرزالعمل سیاست رسانه‌یی می تواند بیشتر در خصوص ارائه اطلاعات به خبرنگاران باشد.
فیضی بیان داشته است که محتوای قانون دسترسی به اطلاعات و قانون رسانه های همگانی افغانستان را مطابق به شرایط و حالت امروزی تعدیل کنند.
نهاد رسانه‌یی افغانستان این واکنش را زمانی نشان داد که مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزیر امور خارجه کشور در دیدار با سخنگویان امارت اسلامی تاکید بر ارائه اطلاعات به خبرنگاران مطابق به سیاست امارت اسلامی اطلاعات به موقع زا در اختیار رسانه ها قرار دهد.
آقای متقی در این ديدار تاکید بر همکاری نزدیک نظام با رسانه ها کرده است.
این در حالیست که شکیب احمد نظری، خبرنگار سریع نیوز شنبه شب ساعت ۸:۳۰ در برنامه تلویزیون آریانا نیوز از حکومت خواستار همکاری نزدیک گردیده بود.
نظری در آن بحث بیشتر تاکید بر رفع محدودیت های اطلاع رسانی از سوی امارت اسلامی افغانستان شده بود که سپس این موضوع در دیدار وزیر امور خارجه با سخنگویان نهاد های حکومتی یاد شده بود.
با این همه، نزدیک به پنج ماه از تغییر رژیم؛ خبرنگاران و رسانه ها از محدودیت های اطلاع رسانی شاکی اند.

گزارشگر:

شکیب احمد نظری
لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا