نیروهای ناتو نیز تا ماه سپتامبر از افغانستان خارج می‌شوند

خبرگزاری سریع، کابل: خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که به دنبال اعلام زمان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، کشورهای عضو ناتو نیز تصمیم گرفته‌اند که با امریکا ملحق شوند و نیروهای‌شان را از افغانستان بیرون کنند.

این  خبرگزاری به نقل از یک مقام آلمانی روز چهارشنبه، بیست‌وپنجم حمل گفته است که به احتمال زیاد نیروهای ناتو، در یازدهم سپتامبر سال جاری افغانستان را ترک کنند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگرت کرامپ-کارنباوئر، وزیر دفاع آلمان در باره خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفته است: «ما همیشه گفته‌ایم که ما با هم وارد می شویم ، با هم می رویم».

پیش‌تر روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام‌هایی که از برنامه جو بایدن آگاه هستند، گزارش داده است که روند خروج نیروهای امریکایی تا بیستمین سالیاد حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تکمیل خواهد شد.

به این ترتیب قرار است که نیروهای امریکایی پس از ماه می که مهلت خروج نیروهای خارجی از افغانستان در توافق‌نامه دوحه تعیین شده است، باقی بمانند.

هم‌زمان با این، بریتانیا نیز قصد دارد که در همین میعاد زمانی، تمامی نیروهایش را از افغانستان بیرون کند.

گروه طالبان اما در واکنش به این تصمیم امریکا گفته است، تا زمان خارج نشدن نیروهای خارجی از کشور، این گروه در هیچ کنفرانسی که درباره افغانستان در آن تصمیم‌گیری می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

از سوی دیگر مجلس نماینده‎گان از خروج نیروهای خارجی از افغانستان ابراز نگرانی کرده است. این مجلس هشدار داده است که اگر نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند، ممکن است که بار دیگر جنگ‌های خطرناک داخلی آغاز شود و افغانستان به جغرافیایی تروریسم بین‌المللی تبدیل شود.

دکمه بازگشت به بالا