نیمی از اعضای مجلس نمایندگان در نشست امروز مجلس غایب بودند

خبرگزاری سریع، کابل: امروز چهارشنبه، پنجم جوزا نشست عمومی مجلس نماینده‌گان به دلیل غیبت بیش از نیمی از اعضای آن به شمول میررحمان رحمانی، رییس این مجلس بی‌نتیجه ماند. در نشست عمومی امروز مجلس نمایندگان تنها ۱۰۷ نماینده حضور داشتند و سه اجندا برای تصمیم‌گیری از قبل تعیین شده بود.
اجندای نشست روز چهارشنبه مجلس نماینده‌گان «بحث و راى‌دهى در پیوند به تعدیل برخى از موارد قانون ترجمه و تصدیق اسناد، بحث و راى‌گیری برای فرمان تقنینى شماره ۲۶۰ رییس جمهور در پیوند به مواد ضمیمه شده قانون اجراآت جزایی و بحث و راى‌گیری روی فرمان تقنینی شماره ۴۵ رییس جمهور پیرامون قانون اداره عالى تفتیش» تعیین شده بود.
این طرح‌ و فرمان‌ها به دلیل غیبت بیش از نیمی از اعضای مجلس نماینده‌گان مورد بحث قرار نگرفت و به رای‌گیری گذاشته نشد و سرانجام نشست روز چهارشنه بی‌نتیجه ماند. طبق معلومات دبیرخانه مجلس نماینده‌گان، از هر کمیسیون هژده‌گانه مجلس نماینده‌گان ۱۰ تا ۱۵ عضو آن غیرحاضر هستند و کسی نمی‌خواهد که در این کمیسیون‌ها نیز کار کند.
غیرحاضری نماینده‌گان یکی از چالش‌های جدی فراروی این نهاد به شمار می‌رود. نشست‌های بسیاری از مجلس نماینده‌گان به دلیل پوره نبودن نصاب لازم، بی‌نتیجه مانده است. در بخش اول نشست عمومی مجلس نماینده‌گان که موسوم به ساعت امتیازی است، اعضای آن روی موارد مختلف صحبت کردند. یکی از مباحث امروز در این ساعت، مساله افشاسازی مقام‌های دخیل در فساد بود که از سوی سرپرست وزارت مالیه مطرح شده بود. سرپرست وزارت مالیه چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که مقام‌های دولتی و اعضای مجلس نماینده‌گان در حیف‌ومیل عواید گمرکات دست دارند. قرار بود روز دوشنبه همین هفته در این مورد به مجلس نماینده‌گان گزارش دهد، اما به نشست عمومی حاضر نشد. برخی از اعضای مجلس نماینده‌گان گفتند که نماینده‌گان متهم به فساد با سرپرست وزارت مالیه دیدار کرده‌اند تا به او بگویند که از حضور در مجلس نماینده‌گان خودداری کند.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a471b
دکمه بازگشت به بالا