نیکلاسون: کشتار هدف‌مند هزاره‌ها باید متوقف شود

خبرگزاری سریع، کابل: نماینده جدید و ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان اعلام کرده است، در حالی که نیروهای بین‌المللی خارج می‌شوند، هدف اتحادیه اروپا ماندن در این کشور است.

توماس نیکلاسون، نماینده ویژه این اتحادیه برای یک بازدید سه روزه به افغانستان سفر کرده است.

او در جریان این سفر گفته است که تلفات غیرنظامیان در نتیجه خشونت‌ها در افغانستان افزایش یافته است و باید مذاکرات معنادار صلح برای پایان خشونت‌ها تسریع شود.

نماینده‌گی اتحادیه اروپا در افغانستان با نشر خبرنامه‌ای به نقل از توماس نیکلاسون نوشته است که خشونت‌ها در افغانستان باید متوقف شود و گفت‌وگوهای صلح نیز از بحث روی کارشیوه‌ها به مذاکرات اساسی بدل شود.

توماس نیکلاسون از جانب دیگر گفته است: «خوشحال می‌شویم روزی تحریم‌ها برگروه طالبان رفع شود، اما برای این کار باید پیش‌رفت‌های قابل ملاحظه در روند صلح و توقف خشونت‌ها دیده شود».

نیکلاسون در جریان سفرش به افغانستان با محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی و شماری دیگر از مقامات افغان دیدار کرده است.

اهمیت مشارکت سیاسی و نقش اتحادیه اروپا در گفت‌وگوهای صلح افغانستان از محورهای بحث نیکلاسون با رهبران افغان در کابل بوده است.

این مقام اروپایی هم‌چنان با بازمانده‌گان قربانیان حمله به مکتب سیدالشهدا در غرب کابل نیز دیدار کرده است. او گفته است که کشتار هدف‌مند هزاره‌ها باید متوقف شود. در حمله به مکتب سیدالشهدا که در هژدهم ثور انجام شد، حدود ۱۰۰ دانش‌آموز دختر کشته شدند.

مقصد بعدی سفر توماس نیکلاسون دوحه و اسلام‌آباد اعلام شده است.

گفتنی است که مسوولیت توماس نیکلاسون در مقام جدید، طبق اعلام اتحادیه اروپا بر موضوعات مربوط به روند صلح متمرکز است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a518b
دکمه بازگشت به بالا