همزمان با تشدید خشونت‌ها، غنی با بایدن در این مورد دیدار میکند

حملات افسار گسیخته و دستاوردهای ارضی طالبان و شکست صلح یک واقعیت بی رحمانه است. نادیده گرفتن این واقعیت که عقب نشینی دولت بایدن در ایجاد خطرات جدید از سوی طالبان نقش داشته احمقانه است. رئیس جمهور امریكا قرار است در حالی كه طالبان در میان خروج سریع امریكا در حال تقویت و بدست آوردن موقعیت های بیشتر در افغانستان هستند، با رئیس جمهور افغانستان و رئیس شورای مصالحه این كشور ملاقات كند.
کاخ سفید در بیانیه ای گفت که جو بایدن رئیس جمهور امریكا به روز جمعه با رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی ملاقات می كند تا در مورد عقب نشینی نیروها كه منجر به جنگ بین نیروهای افغان و طالبان در سراسر افغانستان شده است گفتگو كند. انتظار می رود این دیدار در مورد اطمینان رئیس جمهور بایدن در مورد حمایت مداوم از افغانستان باشد. کاخ سفید گفت که بایدن از حمایت دیپلماتیک، اقتصادی و بشردوستانه خود از مردم افغانستان به غنی و عبدالله اطمینان خاطر خواهد داد.
طالبان جلسه برنامه ریزی شده واشنگتن را مسخره کرده و آن را بیهوده خوانده اند. این در حالی است که ثابت شده است تلاش های دولت افغانستان برای متقاعد کردن طالبان به پذیرش آتش بس و پیگیری محکم مذاکرات صلح نتیجه مثبتی ندارد، زیرا طالبان همچنان از مذاکرات اساسی خودداری می کنند. تنها گزینه‌ی که اکنون می توان به نجات کشور اندیشید، تقابل نظامی و خیزش عمومی در برابر این گروه است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a570b
دکمه بازگشت به بالا