واکنش ارگ به تصمیم ایالات متحده مبنی بر خروج نطامی شان

ارگ ریاست‌جمهوری، اعلام کرده است که دولت افغانستان به تصمیم اخیر جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا ماه سپتامبر سال روان احترام می‌گذارد و در راستای انجام این روند، همکاری خواهد کرد.

خبرگزاری سریع، کابل: ارگ ریاست‌جمهوری، اعلام کرده است که دولت افغانستان به تصمیم اخیر جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا ماه سپتامبر سال روان احترام می‌گذارد و در راستای انجام این روند، همکاری خواهد کرد.

در اعلامیه‌ای ارگ ریاست‌جمهوری، آمده است که از زمان توافق ایالات متحده و طالبان در ماه فبروری سال ۲۰۲۰، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اکثر عملیات نظامی را به گونه‌ی مستقلانه انجام داده‌اند.

بر اساس اعلامیه، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، توانایی دفاع از کشورشان در برابر تهدیدات فعلی را دارند.

ارگ افزوده است که روند کنونی صلح نیز نتیجه‌ی جان‌فشانی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بوده و شهروندان کشور مدیون این فداکاری‌ها استند.

در اعلامیه آمده است که دولت افغانستان بحث خود را با ایالات متحده و سایر متحدان در باره‌ی فصل نو مناسبات، به ویژه تسریع روند صلح ادامه خواهد داد. «دولت افغانستان آماده است تا فصل نو همکاری با ایالات متحده امریکا و متحدان ناتو را با در نظر داشت منافع مشترک، اعتماد و احترام متقابل آغاز کند.»

این در حالی است که جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، گفته است که روند خروج سربازان امریکایی از افغانستان، از اول می آغاز و تا یازدهم سپتامبر تکمیل خواهد شد.

آقای بایدن که چهارشنبه شب (۲۵ حمل) در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت: «خروج سربازان ما شتاب‌زده نه؛ بلکه به گونه‌ی سنجیده، مسئولانه، مصئون و در هماهنگی با تمام متحدین و شرکای امریکا انجام خواهد شد.»

آقای بایدن هم‌چنان افزوده است که حمایت ایالات متحده از دست‌آوردهای ۲۰ سال گذشته در افغانستان ادامه خواهد یافت.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a295b
دکمه بازگشت به بالا