وحید عمر: بایدن به زودی طرح خروج سربازان امریکایی را با غنی شریک خواهد کرد

وحید عمر، مشاور ارشد ریاست‌جمهوری، گفته است که جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، به زودی با رییس‌جمهور غنی گفت‌وگو و جزییات طرح خروج سربازانش از افغانستان را با او به اشتراک خواهد گذاشت.

خبرگزاری سریع، کابل: وحید عمر، مشاور ارشد ریاست‌جمهوری، گفته است که جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، به زودی با رییس‌جمهور غنی گفت‌وگو و جزییات طرح خروج سربازانش از افغانستان را با او به اشتراک خواهد گذاشت.

آقای عمر، سه‌شنبه شب (۲۴ حمل)، در برگه‌ی تویترش نوشته است حکومت افغانستان و امریکا، در گذشته بارها در باره‌ی خروج سربازان خارجی از افغانستان صحبت کرده‌اند.

به گفته‌ی او، حکومت افغانستان به هر تصمیمی که از سوی امریکا در باره‌ی سربازانش گرفته می‌شود، احترام می‌گذارد.

آقای عمر افزوده است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان از دو دهه به این طرف، با روحیه‌ی بالا از مردم افغانستان دفاع می‌کنند و در حال حاضر ۹۸ درصد عملیات نظامی را به گونه‌ی مستقلانه انجام می‌دهند.

او تاکید کرده است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، در آینده نیز توانایی انجام عملیات مستقلانه را خواهند داشت.

این در حالی است که اخیرا، روزنامه‌ی واشنگتن پست، گزارش داده است که نیروهای امریکایی در یازدهم سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد. بر اساس این گزارش، قرار است جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، به زودی این موضوع را اعلام کند.

با این حال، گروه طالبان نیز گفته است، تا زمانی که تمام نیروهای خارجی از افغانستان بیرون نشوند، این گروه در هیچ نشستی اشتراک نخواهد کرد.

قرار است نشست استانبول، در ۲۴ اپریل برگزار شود.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a284b
دکمه بازگشت به بالا