وزارت داخله: تدابیر امنیتی جشن نوروز اتخاذ شده است

در آستانۀ فرارسیدن جشن نوروز، وزارت داخلۀ افغانستان از تامین امنیت شهروندان اطمینان می‌دهد.

سید حامد روشن، معاون سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان امروز سه شنبه ۱۶ مارچ (۲۶ حوت) با فرستادن پیامی به رسانه‌ها گفت که جهت تامین امنیت شهروندان و مراسم جشن نوروز برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

او افزود: “در رابطه به فرارسیدن سال نو، وزارت داخله آمادگی و تدابیر لازم خود را گرفته است و امیدواریم که امسال هم‌وطنان ما جشن نوروز را در فضای امن و خوشحالی برگزار کنند.”

اما آقای روشن تاکید کرد که تامین امنیت بدون همکاری مردم ممکن نیست و از همین‌رو از تمام شهروندان افغان خواست که با نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور همکاری کنند و با دیدن هرگونه افراد مشکوک پولیس را در جریان قرار دهند.

نوروز یکی از جشن‌های عنعنوی و تاریخی افغانستان است که با شیوه‌های گوناگون در این کشور تجلیل می‌شود. از پختن سمنگ گرفته تا مراسم برافراشتن جهنده در روضۀ حضرت علی در شهر مزارشریف و کارتۀ سخی کابل، در این مراسم هزاران شهروند افغان گرد هم می‌آیند.

سال گذشته این جشن به دلیل شیوع کروناویروس و هراس از گسترش آن در افغانستان، تجلیل نشد. امسال نیز واقعات کروناویروس در این کشور است و وزارت صحت عامه گفته است که موج دوم کروناویروس هنوز پابرجاست.

اما حکومت افغانستان در مورد لغو جشن نوروز تا اکنون به گونۀ رسمی چیزی نگفته است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a53b
دکمه بازگشت به بالا