وزارت معارف برای جبران کمبود معلم، مضامین درسی را ادغام میکند

خبرگزاری سریع، کابل: مسوولان وزارت معارف می‌گویند که روی سیستم جدید «ادغام‌سازی» مضامین مکاتب کار می‌کنند که با  اجرای آن، مشکلات کمبود معلم رفع می‌شود.

مجلس سنا عطاالله واحدیار، معین تعلیم و تربیه وزارت معارف را روز یک‌شنبه، پنجم ثور، در پیوند به کمبود معلم و کتاب درسی استجواب کرده است.

واحدیار در نشست عمومی مجلس سنا گفته است: «روی یک سیستم جدید ادغام‌سازی مضامین در وزارت معارف کار می‌کنیم که با تطبیق این سیستم مشکلات کمبود معلمین رفع خواهد گردید.»

به گفته عطالله واحدیار، وزارت معارف ۹۲ درصد بودجه خود را به معلمان و کارمندانش معاش می‌دهد و با شش درصد دیگر سایر امکانات را تهیه می‌کند و به همین ترتیب دو درصد دیگر بودجه خود را هزینه لیلیه‌های مکاتب می‌کند.

معین وزارت معارف وعده داده است که ظرف چند هفته آینده کتاب‌ها در مکاتب توزیع می‌شود و گفت‌وگو با کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی برای استخدام معلمان حق‌الزمه جریان دارد.

به گفته معین وزارت معارف، به زودی مشکل کمبود معلم و کتاب حل خواهد شد.

واحدیار توضیح داده است که ۸۵ درصد کارمندان وزارت معارف بایومتریک شده‌اند و ۱۵ درصد دیگر به این دلیل بازمانده‌اند که در ولایت‌های ناامن کار می‌کنند. به گفته او، این کارمندان نیز بایومتریک خواهند شد.

کمبود کتاب و معلم از چالش‌های جدی فراراه معارف کشور به شمار می‌رود. در روزهای اخیر اعتراضات گسترده‌ای نسبت به کمبود معلم و کتاب شکل گرفته است. حکومت روند استخدام ۱۱ هزار معلم جدید را نیز آغاز کرده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a373b
دکمه بازگشت به بالا