وزیر امور خارجه با سفیر هند دیدار نمود

وزارت امور خارجه می‌گوید که محمدحنیف اتمر، وزیر خارجه کشور روز گذشته با رویندرا تندن، سفیر هند در کابل دیدار و گفت‌وگو کرده است.

این وزارت بانشر خبرنامه‌ای امروز (دوشنبه، ۲۳ حمل) گفته است که در این دیدار دو طرف در مورد تقویت هرچه بیشتر روابط میان دو کشور و نیز پیشرفت‌های اخیر در روند مذاکرات صلح، صحبت کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه، آقای اتمر روی آمادگی‌ها برای برگزاری نشست استانبول صحبت کرده و بر نقش همه‌جانبه و سازنده هند در تقویت اجماع منطقه‌ای و جهانی برای موفقیت گفت‌وگوهای صلح تاکید کرده است.

از سوی هم سفیر هند در کابل از آمادگی کشورش برای همکاری‌های همه‌جانبه با دولت افغانستان برای یافتن یک راه‌حل سیاسی به وزیر امور خارجه کشور اطمینان داده است.

همچنان در خبرنامه وزارت امور خارجه آمده است که هر دو جانب روی آخرین پیشرفت‌ها در خصوص مذاکرات صلح افغانستان صحبت کرده و بر تداوم همکاری‌ها میان دو کشور به هدف موفقیت مذاکرات صلح افغانستان به میزبانی ترکیه و تامین صلح پایدار وعادلانه در کشور، تاکید کرده‌اند.

این در حال است که نشست استانبول برای صلح افغانستان قرار است در ماه جاری میلادی به رهبری سازمان ملل متحد و اشتراک نمایندگان دولت، گروه طالبان، کشورهای منطقه و قدرت‌های جهانی در ترکیه برگزار شود.

نشست استانبول بخشی از طرح صلح ایالات متحده آمریکا برای افغانستان است که در آن یک حکومت انتقالی صلح نیز پیش‌بینی شده است.

طرح صلح ایالات متحده آمریکا مورد پذیرش حکومت افغانستان قرار نگرفت و در مقابل رئیس‌جمهور غنی طرح صلح سه مرحله‌ای خود را اعلام کرد.

با این همه روز گذشته شورای عالی مصالحه ملی اعلام کرده است که دولت جمهوری اسلامی افغانستان پیش‌نویس طرح صلح افغانستان را به پایان رسانده و آن را جهت تصویب به کمیته رهبری این شورا ارایه خواهد کرد.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a246b
دکمه بازگشت به بالا