وزیر دفاع روسیه: با خروج عجولانه نیروهای خارجی از افغانستان، اوضاع وخیم شده است

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای تاجیکستانی خود گفته است که عقب‌نشینی عجولانه نیروهای خارجی از افغانستان، باعث وخامت اوضاع و افزایش فعالیت‌های تروریستی در این کشور شده است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه، ششم اسد، در دیدارش با شیرعلی میرزو، همتای تاجیکستانی خود خروج نیروهای خارجی به ویژه نیروهای امریکایی از افغانستان را عجولانه خواند و افزود که این عمل‌کرد شتاب‌زده باعث وخامت سریع اوضاع در افغانستان شده است. به گفته او کنترل این وضعیت نیاز به اقدامات ویژه دارد.

اسپوتنیک گزارش داده است که سرگئی شویگو در دیدار با وزیر دفاع تاجیکستان گفته است: «امروز، کار مشترک برای خنثی سازی تهدیدات از خاک همسایه‌گان افغانستان مورد توجه قرار گرفته است. وخامت سریع اوضاع در افغانستان که با خروج عجولانه امریکا رقم خورد نیاز به اقدامات مناسب دارد که این کار در حال انجام است.»

در همین حال، در این دیدار وزیران دفاع روسیه و تاجیکستان در مورد وضعیت امنیتی در مرز افغانستان و تاجیکستان و اقدامات مشترک برای رفع تهدیدهای مرتبط با جنگ در افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه در تاجیکستان یک پایگاه نظامی ایجاد کرده است و به شدت نگران بدتر شدن وضعیت در افغانستان است.

بر اساس اطلاعات نشر شده قرار است که روسیه، تاجیکستان و ازبیکستان ماه آینده در مرز میان تاجیکستان و افغانستان مانور نظامی مشترک اجرا کنند.

گفتنی است که روسیه برای تقویت نیروی نظامی تاجیکستان، به این کشور سلاح‌های پیشرفته فرستاده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a738b
دکمه بازگشت به بالا